Po některých dílčích dopravních úpravách v minulých letech, například zavedení jednosměrného provozu v několika ulicích v bezprostřední blízkosti náměstí Přemysla Otakara II., se připravuje další opatření, poněkud razantnější a dlouhodobé. „Chceme zadat ke zpracování studii zabývající se parkováním, možnostmi a vším, co s tím souvisí,“ ujišťuje starosta města Miloslav Soušek. „Prostor, který můžeme využít k záměrům, však není nijak velký. Možností je změnit pravidla pro parkování s preferováním těch, kteří zaparkují jen krátce, aby si vyřídili rychlé a neodkladné záležitosti. Problémem totiž je, že třeba na náměstí stojí auta po celou pracovní dobu. V návrhu je, aby se za krátké parkování neplatilo vůbec,“ naznačuje starosta.
Druhou možností se ukazuje zpoplatnit vjezd do centra. „Máme vytipovaná místa k parkování v budoucnu, například prostor u autobusového nádraží nebo proluku u Městského klubu,“ pokračuje starosta v úvahách o budoucnosti parkování ve městě. „Bude také pravděpodobně nutné připravit projekt parkovacího domu. Spádovost Mýta je totiž asi tak čtyřicet tisíc obyvatel, takže musíme s přípravou tohoto plánu začít co nejdříve. Z náměstí prostě nemůže být odstavné parkoviště,“ dodal Miloslav Soušek.
Parkovací dům by se podle některých názorů hodil k Městskému klubu: z tohoto prostoru by nebylo daleko do náměstí, lokalita je nedaleko průtahu silnice I/35. Rozhodnutí, pokud k takovému v budoucnu dojde, bude záležet pochopitelně na městském zastupitelstvu. Pak by byla na pořadu dne další záležitost, neméně závažná: financování. Určitě by došlo na spolupráci se soukromým sektorem, město by samo nedokázalo finančně podobnou stavbu zajistit. „Do půl roku hodláme dokončit celkovou koncepci parkování a průjezdnosti ve městě, to bude první krok,“ uzavřel starosta.

JIŘÍ KONÍČEK