V minulém týdnu zrušila společnost BusLine Pardubicko v průměru 150 spojů denně. "Vypadá to tak, že bychom mohli od pondělí snížit počet neodjetých spojů na polovinu,“ slíbil ve středu náměstek pro dopravu Michal Kortyš.
Takové zlepšení se ale zkrátka nekoná. BusLinu stále chybí šoféři. Cestující si tak musí zvyknout na novou realitu. Než vyrazí na autobusovou zastávku, je nutné otevřít webové stránky OREDO a pečlivě prolistovat excelovou tabulku neodjetých spojů. Pokud v ní není číslo spoje, vyhrává cestující jackpot a může vyrazit do práce či školy.

Ta část veřejnosti, která se s internetem nekamarádí, musí podniknout cestu do informačních center, která však už nejsou umístěna na autobusových nádražích. Podle smlouvy uzavřené s Pardubickým krajem je nutností, aby se infocentra nacházela do půl kilometru od nádraží. V Lanškrouně si tak lidé pro přehled o neodjetých spojích či průkazku musí dojít do papírnictví, v Ústí nad Orlicí pak do cestovní kanceláře.
Hejtman Martin Netolický navíc pod palbou kritiky už v minulém týdnu avizoval, že cestující nebudou až do odvolání platit jízdné. Společnost BusLine kromě toho čeká tučná pokuta. "Zřejmě nás čeká další forma penalizace. O její podobě a výši se bude ještě jednat," uvedl provozní ředitel BusLinu Michal Hanč.

Dopravu v kraji nyní zajišťuje pět společností. Největší krajíc si ukrojila právě společnost BusLine, která jezdí v oblastech Orlickoústecka, Lanškrounska, Jevíčska a Svitavska. Jediný BusLine se v kraji potýká s problémy.
Ostatní firmy mají každá po jedné oblasti. Poličsko nyní obstarává společnost ZDAR ze Žďáru nad Sázavou. Holicko má na starost Car-Tour, na Chrudimsku zůstává Arriva a oblast Přeloučska nakonec vysoutěžila firma Umbrella Coach & Buses.