Záměrem je odvést cyklisty ze zvyšujícího se provozu na silnici první třídy číslo 35, kde cyklistům hrozí v některých dnech doslova smrtelné nebezpečí a kde dochází k nepříjemným nehodám a střetům mezi vozidly, cyklisty a chodci. Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury České republiky totiž schválil před několika dny žádost Vysokého Mýta o příspěvek na postavení první etapy plánované trasy. Tato část z okraje města za letištěm přes Dráby a po okraji městského lesa na Voštici k tak zvané staré silnici těsně před Hrušovou bude dlouhá 2,1 kilometru, široká tři metry a stát by měla kolem 11,5 milionu.
Referent dotačních projektů Městského úřadu Vysoké Mýto Jan Vlček upřesnil: „Příspěvek z fondu dosáhne pětaosmdesát procent ze způsobilých výdajů, v maximální míře však 7,7 milionu korun. Město tedy při stavbě uhradí zbývající výdaje. Finanční účast města se však určuje obtížně, způsobilé výdaje totiž určuje státní fond. Pro nás je stavba ovšem naprostou prioritou. Na území Vysokého Mýta povede cyklostezka na pozemcích města, což je bezesporu výhoda. Úsek se stane součástí stezky mezi Litomyšlí a Mýtem, na tom se vedení obou měst již dohodla. Další schůzku s vedením Litomyšle budeme mít někdy v polovině května. Právě koordinovaný postup při zpracování dokumentace a podání žádosti byl částí dohody."
Fond již dvakrát podpořil stavbu etapy od Litomyšle, kde se jedná o úseky před Nedošín a Tržek k osadě Nová Sídla.
„My jsme požádali počátkem loňského roku poprvé, letos jsme dostali příspěvek po dodatečných změnách v projektu," upřesnil referent dotačních projektů.
Cyklisté budou navedeni na zamýšlenou cyklostezku na dosavadní účelovou asfaltovou komunikaci po sovětské armádě, novostavba na ni naváže a bude kopírovat okraj lesa k Hrušové, takže se úplně vyhne přetížené „pětatřicítce". Obě části cyklistické stezky se setkají, po výstavbě ze dvou směrů od obou jmenovaných měst, v Cerekvici nad Loučnou za hřištěm. „Zahájíme co nejdříve výběrové řízení na dodavatele stavby. Předpokládáme, že cena stavby se při řízení sníží. Státní fond nám umožnil vyčerpat investiční prostředky během dvou let, takže pokud nestihneme stezku uvést do provozu do konce letošního roku, napřesrok to bude už určitě," uzavřel Jan Vlček. (jko)