Podle informací zveřejněných v rámci posuzování dopadů záměru na životní prostředí chce Wakestone Development ve dvou etapách vystavět skladovou halu o ploše 4510 metrů čtverečných s okolními zpevněnými pojezdovými plochami v rozsahu 3380 metrů čtverečných. Ve druhé etapě bude areál doplněn o další stejně velkou skladovou halu. Zastupitelé už záměr odsouhlasili, prodejní smlouva by se měla schvalovat na konci října.
Rozšiřovat se chce i společnost Metrans. „Už dnes ví, že plochy jsou pro ni nedostačující. Navíc se firma rozhodla, že svoji centrálu vybuduje tady. Přestěhuje ji sem z Uhříněvsi. Areál se jednou tak rozšíří," naznačil starosta České Třebové Jaroslav Zedník. Ještě do konce roku by měl Metrans podle jeho informací postavit čtvrtý jeřáb, po rozšíření by měly přibýt další tři. Město v záměru Metransu opět pomůže, a to výkupem potřebných pozemků. O jejich odkupu město jedná s Českými drahami a Správou železniční dopravní cesty.
Na bedrech města budou i nové přístupové cesty do lokality a inženýrské sítě. „Pro záměr Wakestone Development to přímo není nutné, ale pro další investory už ano. Jednáme nyní s dvěma zájemci, jedním z nich je výrobní firma," řekl starosta. Peníze na silnice, odhadem 60 milionů korun, chce radnice získat od vládní agentury CzechInvest. Kdyby se to ale nepodařilo, starosta připouští i možnost, že by se zaplatily z úvěru. „Když tam investoři budou, dají lidem práci," uvedl a dodal: „Počítám, že do tří, čtyř let tady bude celkem až tisíc pět set pracovních míst."
Metrans začal své kontejnerové železniční překladiště budovat v roce 2011, nyní zaměstnává 120 lidí, v konečné fázi by se měl jejich počet zvýšit na 550. Na jeho provoz by měly navazovat další firmy. V Borku už funguje nové pracoviště Celního úřadu, v oblasti má vzniknout terminál na přepravu zásilek České pošty. Podle Zedníka další pracovníky budou muset přijmout České dráhy.