VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železniční přejezdy: Jediné problémové místo je u Letohradu

Orlickoústecko - Najít důvod není lehké, celkové účtování ale vychází pro náš region velice příznivě. Jediný úsek, kde občas dojde kvůli neopatrnosti řidičů ke střetu s vlakem, je trať mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem, kde jsou dva rizikové přejezdy.

27.4.2008
SDÍLEJ:

NEBEZPEČNÝ PŘEJEZD? Závisí spíš na tom, kdo přes něj projíždí./Ilustrační fotoFoto: DENIK/Martin Divíšek

Ztráty na životech nejsou

„Když vezmu případy za poslední tři roky, tak nehody s tragickými následky se nám úspěšně vyhýbají. Problémy se vyskytovaly pouze v úseku před Letohradem, kde jsme dvakrát, třikrát do roka řešili střet osobního automobilu s vlakem. Neopatrní řidiči z toho vyšli naštěstí pouze s lehčími zraněními, těžkou újmu na zdraví, nebo dokonce smrt osoby jsme nezaznamenali,“ uvedl Pavel Ešpandr z ústeckoorlického dopravního inspektorátu a pokračoval: „V problémovém místě u čističky odpadních vod poblíž Letohradu jsou pouze výstražná světla, která viníci dopravních nehod nerespektovali.“
Jak pracovník ústecké ´dopravky´ přiznává, v této oblasti je vše velice relativní a během chvíle se může situace obrátit: „Že jsme už dlouhou dobu žádný vážný případ nezaznamenali, neznamená, že to tak i zůstane. Teď mohu říci, že je vše v pořádku a za hodinu to nemusí být pravda,“ dodal ještě Pavel Ešpandr.

České dráhy modernizují

O vyjádření jsme požádali také českotřebovského přednostu Zdeňka Kudrnu, jenž podobně jako Pavel Ešpandr vidí hlavní problém v lidském faktoru, nikoliv v postoji Českých drah, které se podle jeho slov naopak snaží problémové přejezdy průběžně modernizovat a vybavovat zabezpečovacím zařízením.

„Předně musím zmínit, že problematiku železničních přejezdů má na starosti správa v Pardubicích. Při srážkách, ke kterým na Orlickoústecku došlo a vím o nich, byla vina stoprocentně na straně řidičů, kteří nerespektovali zabezpečovací zařízení nebo nedodrželi příkaz zastavení u nechráněných přejezdů. Železniční přejezdy v našem obvodu vykazují celkově nízkou nehodovost, hůře jsou na tom některé sousední oblasti, tragické následky měla například nehoda na trati Svitavy – Polička. I zde ale výstražné zařízení fungovalo a vše vzniklo následkem neopatrnosti řidiče,“ připomněl na závěr Zdeněk Kudrna.

Třicítku řidiči ignorují

Drtivá většina nehod, které se stanou na železničních přejezdech, je zaviněna samotnými motoristy. Jen při poslední velké kontrolní akci loni na jaře policie zjistila pochybení u každého patnáctého řidiče.

„Nejčastěji se jednalo o porušení maximální povolené rychlosti, policisté ale zaznamenali také nezastavení před značkou Stop a nerespektování výstrahy na přejezdu,“ potvrzuje náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera. Většina řidičů ignoruje fakt, že ve vzdálenosti 50 metrů před kolejemi mohou jet rychlostí nejvýše 30 kilometrů v hodině. Pouze v případě, kdy na výstražném zařízení svítí přerušované bílé světlo, smí jet rychlostí 50 km/h. Paradoxní je, že nejvíce tragických nehod se u nás stává na přejezdech chráněných světelnou signalizací. Loni se na nich odehrálo 47 procent z celkového počtu 258 střetnutí. Oproti tomu na přejezdech vybavených pouze dřevěným křížem se stalo 44 procent nehod.

„Na přejezdech s křížem si řidiči více uvědomují, že mají zastavit. Nejméně nehod se stane na přejezdech vybavených závorami, jenže jejich stavba je nejdražší,“ dodává Kučera. Lidé na železničních přejezdech bez závor sázejí na to, že stihnou přejet ještě před příjezdem vlaku. To je však podle odborníků tragický omyl.

Moderní přejezdy se totiž spouštějí poměrně krátce před příjezdem soupravy, u nejmodernějších signalizací je to jenom 25 vteřin.

(jp, jak)

27.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Gastronomie - Gastronomie Číšník, servírka 20 000 Kč

Číšníci a servírky SERVÍRKA/ČÍŠNÍK. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: Kozlovská č.p. 365, 560 02 Česká Třebová 2, Servírka/číšník do restaurace s jídlem, nejlépe se zkušenostmi. , V opačném případě šikovnou/ného se zájmem o práci, kterou/rého rádi zaučíme., Zaměstnanecké výhody: strava, Kontakt: telefonicky. Pracoviště: Mates rest, s.r.o. - pracoviště ul. kozlovská, Kozlovská, č.p. 365, 560 02 Česká Třebová 2. Informace: Jarmil Konečný, +420 777 817 169.

Výroba - Výroba Mistr ve výrobě 21 000 Kč

Mistři a příbuzní pracovníci v ostatní výrobě Mistr výroby. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 21000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Náplň práce:, - vedení týmu, - na základě stanovených plánů výroby stanovit priority ve výrobě a rozdělit denní úkoly, - plnit procesy výroby s důrazem na kvalitu a produktivitu, - kompletní zodpovědnost za plnění výrobního plánu, - zajištění pracovní a technologické kázně, - dohlížet na dodržování všech zdravotních, bezpečnostních, protipožárních a hygienických pravidel., , Požadujeme:, - praxi s vedením kolektivu, - znalosti čtení výkresové dokumentace, - spolehlivost, - pozitivní přístup. Pracoviště: Composit airplanes spol. s r.o., Peliny, č.p. 315, 565 01 Choceň 1. Informace: Lenka Tošovská, +420 730 512 906.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 30 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel ŘIDIČ NÁKLADNÍHO AUTOMOBILU DO 12 TUN. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Nástup možný ihned, Požadujeme: , - ŘP sk. C, E, - profesní průkaz řidiče, - digitální karta do tachografu, Možnost brigády, vhodné i pro důchodce, Jedna směna, každý den doma, Kontakt: tel. (8 - 14 h), e-mail. Pracoviště: Letrans tir s.r.o., 560 02 Česká Třebová 2. Informace: Zdeňka Mariková, +420 608 203 099.

Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 16 500 Kč

Prodavači ostatního zboží v prodejnách PRODEJ INSTALAČNÍHO MATERIÁLU. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: MÍSTO VÝKONU PRÁCE: F.V.Krejčího č.p. 405, 560 02 Česká Třebová 2, POŽADUJEME: , - znalost práce na PC, - zodpovědnost, samostatnost a flexibilitu, - bezúhonnost, - vyučení v oboru výhodou, NABÍZÍME: příspěvek na stravování, 5 týdnů dovolené, pololetní odměny, KONTAKT: telefonicky 6 - 15 hodin, e-mailem nebo osobně na pracovišti 6.30 - 15 hodin. Pracoviště: Teza, s. r. o., F.V.Krejčího, č.p. 405, 560 02 Česká Třebová 2. Informace: Hana Duspivová, +420 465 500 511.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Videosouhrn 18.–19. srpna 2018

Až na vrcholky hor se 165 kily na zádech a neckyáda na suchu: videa víkendu

Požár zámku v Horním Maršově.
AKTUALIZOVÁNO
51

Barokní zámek v Horním Maršově pohltily plameny, střecha i věž jsou zničené

Rekord pokořen! Horský nosič ze Slovenska vynesl na Sněžku 165,5 kilogramu

Pec pod Sněžkou – Slovenský horský nosič Vladimír Hižnay donesl na nejvyšší tuzemskou horu rekordních 165,5 kilogramu. Extrémní vynáška nákladu, kterou překonal dosavadní historické maximum, mu přitom trvala pouhé 2 hodiny a 29 minut.

OBRAZEM: Setkali se u zemské hranice

Cotkytle - Na Lázku se konalo další Přátelské setkání Čechů, Moravanů a Slováků u zemské hranice, na programu bylo mj. položení květin u památníku odboje, vyhrávala Dolnovanka. 

Vlaky na devět dní nahradí autobusy

Vysoké Mýto - Město Vysoké Mýto na svém webu zveřejnilo informaci o výluce na trati v úseku Vysoké Mýto Litomyšl, která potrvá od 20. srpna od 8.10 hodin nepřetržitě do 29. srpna do 14.40 hodin.

Kapybaru na útěku srazil náklaďák

Vysoké Mýto - Střety se zvěří jsou na našich silnicích zcela běžné, řidiči nákladního auta na Vysokomýtsku ovšem zkřížila cestu kapybara.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT