VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železniční přejezdy: Jediné problémové místo je u Letohradu

Orlickoústecko - Najít důvod není lehké, celkové účtování ale vychází pro náš region velice příznivě. Jediný úsek, kde občas dojde kvůli neopatrnosti řidičů ke střetu s vlakem, je trať mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem, kde jsou dva rizikové přejezdy.

27.4.2008
SDÍLEJ:

NEBEZPEČNÝ PŘEJEZD? Závisí spíš na tom, kdo přes něj projíždí./Ilustrační fotoFoto: DENIK/Martin Divíšek

Ztráty na životech nejsou

„Když vezmu případy za poslední tři roky, tak nehody s tragickými následky se nám úspěšně vyhýbají. Problémy se vyskytovaly pouze v úseku před Letohradem, kde jsme dvakrát, třikrát do roka řešili střet osobního automobilu s vlakem. Neopatrní řidiči z toho vyšli naštěstí pouze s lehčími zraněními, těžkou újmu na zdraví, nebo dokonce smrt osoby jsme nezaznamenali,“ uvedl Pavel Ešpandr z ústeckoorlického dopravního inspektorátu a pokračoval: „V problémovém místě u čističky odpadních vod poblíž Letohradu jsou pouze výstražná světla, která viníci dopravních nehod nerespektovali.“
Jak pracovník ústecké ´dopravky´ přiznává, v této oblasti je vše velice relativní a během chvíle se může situace obrátit: „Že jsme už dlouhou dobu žádný vážný případ nezaznamenali, neznamená, že to tak i zůstane. Teď mohu říci, že je vše v pořádku a za hodinu to nemusí být pravda,“ dodal ještě Pavel Ešpandr.

České dráhy modernizují

O vyjádření jsme požádali také českotřebovského přednostu Zdeňka Kudrnu, jenž podobně jako Pavel Ešpandr vidí hlavní problém v lidském faktoru, nikoliv v postoji Českých drah, které se podle jeho slov naopak snaží problémové přejezdy průběžně modernizovat a vybavovat zabezpečovacím zařízením.

„Předně musím zmínit, že problematiku železničních přejezdů má na starosti správa v Pardubicích. Při srážkách, ke kterým na Orlickoústecku došlo a vím o nich, byla vina stoprocentně na straně řidičů, kteří nerespektovali zabezpečovací zařízení nebo nedodrželi příkaz zastavení u nechráněných přejezdů. Železniční přejezdy v našem obvodu vykazují celkově nízkou nehodovost, hůře jsou na tom některé sousední oblasti, tragické následky měla například nehoda na trati Svitavy – Polička. I zde ale výstražné zařízení fungovalo a vše vzniklo následkem neopatrnosti řidiče,“ připomněl na závěr Zdeněk Kudrna.

Třicítku řidiči ignorují

Drtivá většina nehod, které se stanou na železničních přejezdech, je zaviněna samotnými motoristy. Jen při poslední velké kontrolní akci loni na jaře policie zjistila pochybení u každého patnáctého řidiče.

„Nejčastěji se jednalo o porušení maximální povolené rychlosti, policisté ale zaznamenali také nezastavení před značkou Stop a nerespektování výstrahy na přejezdu,“ potvrzuje náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera. Většina řidičů ignoruje fakt, že ve vzdálenosti 50 metrů před kolejemi mohou jet rychlostí nejvýše 30 kilometrů v hodině. Pouze v případě, kdy na výstražném zařízení svítí přerušované bílé světlo, smí jet rychlostí 50 km/h. Paradoxní je, že nejvíce tragických nehod se u nás stává na přejezdech chráněných světelnou signalizací. Loni se na nich odehrálo 47 procent z celkového počtu 258 střetnutí. Oproti tomu na přejezdech vybavených pouze dřevěným křížem se stalo 44 procent nehod.

„Na přejezdech s křížem si řidiči více uvědomují, že mají zastavit. Nejméně nehod se stane na přejezdech vybavených závorami, jenže jejich stavba je nejdražší,“ dodává Kučera. Lidé na železničních přejezdech bez závor sázejí na to, že stihnou přejet ještě před příjezdem vlaku. To je však podle odborníků tragický omyl.

Moderní přejezdy se totiž spouštějí poměrně krátce před příjezdem soupravy, u nejmodernějších signalizací je to jenom 25 vteřin.

(jp, jak)

27.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Montážní dělník 25 000 Kč

Montážní dělníci výrobků ze dřeva a příbuzných materiálů DĚLNÍK. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: Mlýnská č.p. 744, 561 64 Jablonné nad Orlicí, Nástup možný ihned, Dělník - obsluha linky na výrobu pelet , Z důvodu fyzicky těžší práce je místo vhodnější pro muže, Možnost ubytování, Kontakt: telefonicky 8 - 18 hodin nebo e-mailem. Pracoviště: Ktc wood s.r.o. - pracoviště jablonné nad orlicí, Mlýnská, č.p. 744, 561 64 Jablonné nad Orlicí. Informace: Richard Štrbík, +420 775 730 860.

Řemeslné práce - Řemeslné práce Ostatní řemeslní pracovníci a 14 000 Kč

Ostatní řemeslní pracovníci a pracovníci v dalších oborech jinde neuvedení MANUÁLNĚ ZRUČNÝ PRACOVNÍK. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: U Dvora č.p. 477, Parník, 560 02 Česká Třebová 2, Mzda: od 14 000 Kč + prémie, Kontaktní osoba: Pácha Aleš, tel.: 603 217 824, e-mail: apacha@seznam.cz. Pracoviště: Aleš pácha, U Dvora, č.p. 477, 560 02 Česká Třebová 2. Informace: Aleš Pácha, +420 603 217 824.

Výroba - Výroba Manipulační dělníci ve výrobě 20 000 Kč

Manipulační dělníci ve výrobě NAVĚŠOVÁNÍ ZBOŽÍ. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 26000 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: NÁSTUP MOŽNÝ IHNED NEBO DLE DOHODY, Místo výkonu práce: Nádražní č.p. 55, Žichlínské Předměstí, 563 01 Lanškroun, Víkendy volné, Kontakt: telefonicky (Po - Pá 7.00 - 15.00) nebo e-mailem. Pracoviště: Kozák svitavy s.r.o., pracoviště lanškroun, Nádražní, č.p. 55, 563 01 Lanškroun. Informace: Milan Kozák, +420 777 612 129.

Výroba - Výroba Strojírenští technici technologové, 25 000 Kč

Strojírenští technici technologové, normovači SAMOSTATNÝ SVÁŘECÍ TECHNOLOG. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: Dělnická č.p. 53, 561 12 Brandýs nad Orlicí, Nástup možný ihned, Požadujeme:, - min. SŠ s maturitou, strojírenské nebo automobilní, - praxe minimálně 3 roky, lépe 5-10 v podobné činnosti, - svářecí technolog s oprávněním IWT, EWT, (s oprávněním EWF (European Welding Technologist) … lze při práci max. do roka absolvovat ), - zastává funkci hlavní svářecí dozor, - znalost ostatních výrobních technologií, ideální průřezové zaměření , - práce s PC: Word, Excel, následné zaškolení na interní program Axapta, - znalost anglického jazyka (není podmínkou), - řidičské oprávnění skupina B, - výhodou: znalosti v oblasti tvorby PPAP, CP, FMEA (případně nutnost externího školení), Nabízíme:, - týden dovolené nad rámec ZP, - příspěvek na penzijní připojištění, - příspěvek na stravování, Kontakt: telefonicky nebo e-mailem. Pracoviště: C.i.e.b. kahovec, spol. s r.o., provozovna brandýs nad orlicí, Dělnická, č.p. 53, 561 12 Brandýs nad Orlicí. Informace: Soňa Labská, +420 465 519 275.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Krajské finále fotbalového McDonald's Cupu na hřišti Pod Vinicí v Pardubicích.
39

McDonald’s Cup: Ovládli finále a uvidí Rosického

Ilustrační foto.

Den nemocnice nabídne onkologickou prevenci

Na Muzejní noci oslavili druhé místo

Žamberk /FOTO/ - Městské muzeum v Žamberku si připsalo velký úspěch - návštěvníci ho svými hlasy vynesli na druhé místo v soutěži Muzeum roku, kterou vyhlašuje Asociace muzeí a galerií České republiky.

Lázně vstoupily do 121. sezony ve stylu první republiky

Pardubický kraj, Lázně Bohdaneč /FOTO/ - Herec Vlasta Burian a prezident Václav Havel, i tito dva významní muži patří na seznam hostů, kteří kdy pobývali v Lázních Bohdaneč a užívali si zdejší příírodní léčivé zdroje - slatinu a minerální vodu.

OBRAZEM: Keltové ostříhali ovečky, teď přijdou na řadu hry

Pardubický kraj, Nasavrky - Víkend v keltském skanzenu patřil stříhání ovcí a zpracování vlny. 

Jeden pálil, druhý fasoval, třetí jen zíral

Orlickoústecko - Krajský fotbalový přebor:

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT