Starostové obcí a měst, zástupci dobrovolných svazků obcí a podnikatelů v cestovním ruchu z území Orlických hor a Podorlicka mimo jiné společně projednali také nový projektový záměr v rámci Operačního programu příhraniční spolupráce ČR – Polsko. Za dobu své existence se destinační společnosti podařilo uvést na trh značku Orlické hory a Podorlicko, která je společnými silami úspěšně rozvíjena a upevňuje si své místo jak na domácím, tak zahraničním trhu. Spolupráce s polskými partnery je v tomto ohledu naprosto zásadní.

Aktivity pro období 2016 – 2020

Destinační společnost na jednání valné hromady schválila podání projektového záměru do Programu Interreg V – A Česká republika – Polsko pro období 2016 – 2020 do prioritní osy 4, která se zaměřuje na spolupráci institucí a komunit pod názvem společného projektu Žijeme spolu, a to jako jeden z partnerů. Leadpartnerem projektu je Sdružení obcí Orlicko, zakládající člen DS OHP, a dalšími partnery jsou Sdružení Kladské Země a Powiat Klodzki. „Projektový záměr bude dále rozpracován s oficiálním podáním žádosti do poloviny února 2016. Orlické hory a Podorlicko mají zařazeny aktivity ve výši 7,2 mil. Kč. Pevně věříme, že projekt uspěje a od července roku 2016 se začne realizovat," uvádí předseda destinační společnosti Petr Fiala.

Cílem projektu je rozvoj spolupráce v příhraničí a vytváření dlouhodobého partnerství mezi subjekty realizujícími marketing cestovního ruchu, ale také organizace vzdělávání v oblasti znalostí o regionu a profesionalizace zaměstnanců v cestovním ruchu. Součástí projektu je také podpora dlouhodobě nejzajímavějších marketingových témat destinace.

Tématem tradice, řemesla i gastro

„Věnovat se budeme například tématu pohádkových říší, které především rodinám s dětmi přinese novou atraktivní nabídku putování v Orlických horách a Podorlicku. Na území destinace již nyní existuje produkt Kačenčiny pohádkové říše, která zahrnuje především hřebenovou část Orlických hor, a v rámci projektu bychom rádi sestoupili s tímto produktem také do podhůří na Orlicko a Orlicko-Třebovsko, kde se již nyní můžete projet po stezkách Orlického cyklo a inline království. Mezi hlavními komunikovanými tématy nebudou chybět také tradice a řemesla, včetně stále žádanější gastroturistiky, ale také oblíbené běžecké lyžování nebo cykloturistika, které díky unikátním terénům dotváří hlavní image destinace. Dále chceme rozvinout téma agroturistiky, které má v území velký potenciál," doplňuje Eva Vaníčková, nová ředitelka destinační společnost Orlické hory a Podorlicko.

Uvažují o zřízení íčka na telefon

V rámci projektu se počítá s vytvořením celé série pěších, cyklo i běžeckých okruhů se zaměřením dle marketingových témat, které budou pro zájemce zatraktivněny soutěží v podobě geolokačních her pro chytré telefony. Samozřejmostí je společná marketingová kampaň, vydání map a propagačních materiálů. Uvažováno je také zřízení informačního centra na telefon, které bude fungovat na bezplatné lince a návštěvníci na něm budou moci získávat informace spojené s jejich pobytem v destinaci, např. o otevírací době turistických atraktivit, poptávce ubytování apod. Tato služba by měla doplnit základnu turistických informačních center v území a přinést vyšší komfort služeb pro návštěvníky destinace.

(tz)