Město Litomyšl stezku zatím odložilo v souvislosti s růstem cen za vynětí půdy ze zemědělského půdního fondu, navíc možná dojde na zamýšleném úseku z Litomyšle do Vysokého Mýta k určitým změnám, ale dosud není nic jistého. Na straně Vysokého Mýta jsou také potíže. „Objevily se problémy s cenami u zemědělských pozemků, poslední trasování stezky je takové, že by vedla kolem vysokomýtského letiště. Spíše bojujeme s legislativními překážkami, protože chceme vést cyklostezku po štětované cestě a nevíme, jak to dopadne,“ říká k tématu starosta Vysokého Mýta Miloslav Soušek. Poslední úsek, jenž byl ve Vysokém Mýtě uveden do provozu před několika lety, byla stezka v okrajové části Mýta přes železniční přejezd při výjezdu směrem na Holice.
Původní záměr a domlouvání s městy na „pětřicítce“ měly již před nějakou dobou vyústit k upravení cyklostezky od Litomyšle až po Holice (aby se cyklisté dostali mimo frekventovanou silnici číslo 35), kde by navázala na úsek do Hradce Králové. Mezitím se před časem objevila nezávazná představa mapovat cyklostezkou prakticky historickou obchodní cestu Trstenická stezka, která kdysi vedla touto částí východních Čech na Moravu a navazovala na spojení do Brna a Vídně. Pokud by se někdy podařilo tuto část trasy přes pomezí Čech a Moravy skutečně zřídit, oblast by se zároveň značně přiblížila také k okolí Ústí nad Orlicí a Choceňsku s výjezdem na Rychnovsko. (jko)