Martin Kolovratník se setkal se zástupci několika významných místních firem a potvrzuje tím, že jeho sliby o podpoře regionálních podniků a podnikatelů nebyly plané. S vedením společností Sklenář, Stilmat nebo Šmídl diskutovali aktuálně nejpalčivější problémy regionu z pohledu místních zaměstnavatelů a jejich zaměstnanců.
„Dnes jsme navštívili jednoho z předních světových výrobců a lídrů na trhu sportovního náčiní, respektive sportovišť, pro in-line hokej a hokejbal – firmu Stilmat. Byl jsem mile překvapen, protože někdy se trochu s nadsázkou říká, že garážové firmy jsou spíše amatéři a nekvalitní řemeslníci, ale považme, že tato firma má desetimilionové obraty a tuto velkou ekonomiku dělá v osmi lidech. Jsou to přesně ty zlaté české ručičky a vlastně i hlavičky, kterým fandím a vždy budu takové podnikatele podporovat. Jsem rád, že jsem se mohl s těmito lidmi potkat a poznat jejich úspěšnou práci," říká pardubický poslanec.
Dalším bodem programu bylo setkání s jednatelkou firmy Šmídl, kde se diskuze stočila na nedávné legislativní změny v novele zákona o provozu na pozemních komunikacích, například zvýšení odpovědnosti odesílatele za dodávku a uložení zásilky, což vede k větší ochraně řidičů. „Potěšilo mě, že jsem si mohl ověřit užitečnost legislativních novinek v praxi. Je to poctivá firma a ocenila tyto změny, protože ví, že to byl správný krok," uvádí Martin Kolovratník a dodává: „Další věc, kterou silně vnímám, je, že všichni volají po D35. Je a bude to pro zdejší region a pro místní podnikání naprosto klíčová věc. Je to další argument pro to, abychom všichni společně napnuli síly a pětatřicítka se začala stavět co nejdříve."
Neméně důležité bylo jednání se správcem Parishových lesů, které z velké části obklopují město, čímž se stávají hodné pozornosti Ředitelství silnic a dálnic jakožto pozemky pro plánovaný obchvat Žamberku. Pardubický poslanec se zároveň ujistil, že nová pravidla výkupu pozemků pro stavby dálnic nebo železnic jsou nastavena spravedlivě. „Když jsme ve Sněmovně schválili novelu zákona o pevně daném osminásobku výkupní ceny, věděli jsme, že to budou právě majitelé pozemků, kteří nám ukážou, zda jsme jednali správně, nebo ne. Proto mě velmi potěšili zástupci správy Parishových lesů, kteří řekli ano, to je férová cena. Pokud takovou stát nabídne, tak za takových podmínek nebudou vymýšlet nějaké obstrukce a prodají. Pro mě osobně je to další osvědčení z praxe, že zákony, které se snažím v ANO a ve Sněmovně navrhovat, jsou dobře nastavené," komentuje Martin Kolovratník.
Závěrečným bodem programu bylo setkání s vedením města Žamberk ve věci přivaděče na D35 a obchvatu města. „Žambersko v současnosti čeká na přivaděč k budoucí D35 a chybí obchvat města. Přivaděč byl skutečně jedno z největších témat setkání, nicméně také obchvat krásného náměstí je sice dlouhodobě plánován, už od druhé poloviny devadesátých let minulého století, ale bohužel zatím nestojí. Převládá většinový názor, že je potřebný, ovšem zároveň je zde důvodná obava starosty města z vylidnění centra," vysvětluje Martin Kolovratník. Po dohodě s místostarostou Žamberku Oldřichem Jedličkou bylo rozhodnuto o provedení sociologicko-dopravního šetření, které by měla provést dopravní fakulta pardubické univerzity. „Na základě této studie bychom měli být schopni odpovědět na otázku, kolik vozidel bude projíždět centrem města nebo jak bude vypadat doprava na Žambersku po zprovoznění D35 a zmíněného přivaděče a zda tedy bude obchvat potřeba," uzavírá pardubický poslanec.