Ta je na Letohradsku velmi početná. Čítá kolem devadesáti aktivních členů.
Tradiční výstava výpěstků pro ně patří k podzimu stejně jako rytí či hnojení. Je pro ně příležitostí, kde mohou předvést své několikaměsíční úsilí, které vrcholí na podzim. Právě před zimou mají zahrádkáři spoustu práce. „Podzim je nejen o úrodě a sklizni, ale také se musí zrýt a pohnojit zahrada a vůbec se musí připravit k zimnímu spánku,“ popisuje současné období zahrádkářského roku Alois Ščudla, jeden ze zahrádkářů, který výstavou provázel. Připouští, že zima bude pro zahrádkáře obdobím klidu, ale přiznává, že už brzy na jaře, nejčastěji v březnu, budou vyhlížet, zda jim příroda už dovolí prořezávat jabloně. On sám se zahrádkaření věnuje přes dvacet let. Pochvaluje si svoje jahody i rajčata ze skleníku, jejichž chuť se prý nedá rovnat s těmi kupovanými v marketech. Naráží tak částečně i na současný fenomén biopotravin. „Bio je nyní hit, který má své zákazníky. Ale nevím, jestli tomu věřit, že je to s tím ´bio´ opravdu. Ale určitě se najdou i tací, kteří to skutečně opečovávají a mají nad tím kontrolu stejně jako my. My víme, čím hnojíme, jestli chemicky, nebo hnojem… to je velký rozdíl,“ říká Alois Ščudla.
A co by tedy zákazníkům v obchodní džungli doporučil? „Zorientovat se na pultech je fakt těžké, ale doporučil bych kupovat české produkty a pokud to jde, tak regionální. Já třeba přes zimu radši jedu pro jablka k zemědělcům do velkoobchodu, nekupuju v obchodě,“ dodává zahrádkář.