Isolit připravil pro třídu nástrojařů prostory, které na své náklady vybavil dílenským zařízením. Tento týden si praktickou výuku mohli vyzkoušet dobrovolníci, od nového školního roku tam žáci budou dojíždět pravidelně.

„Chceme podpořit šikovnost našich dětí, chceme jim dát možnost poznat nejnovější technologie a ukázat jim, jak to v praxi funguje. Doufáme, že tím prospějeme mladým lidem, a tím celému okolí,“ řekl ředitel podniku Isolit-Bravo Kvido Štěpánek. Firma do zřízení a vybavení učebny investovala milion korun. Přesto si žáky nechce zavázat podmínkou budoucího zaměstnání. „Je zcela na nich, aby se po škole rozhodli, kam se vydají,“ potvrdil Kvido Štěpánek.

Učiliště při podnicích byla běžná do začátku devadesátých let. Dnes se k podobné praxi firmy vracejí, aby si vychovaly budoucí zaměstnance. Ve školách žáci sice mají praxi, ta jim ale nedá tolik jako samotný výrobní proces.

Isolit-Bravo škole kromě vybavené dílny poskytne také instruktory, kteří budou spolupracovat s mistrem odborného výcviku a budou se věnovat žákům. „Ve škole máme dobré vybavení včetně CNC strojů, ale samozřejmě zdaleka nemáme takovou technologickou špičku jako v Isolitu. Navíc je výroba věcí, které mají využití při další výrobě a neskončí v koši, pro žáky ohromně motivující,“ vyzdvihl mistr odborného výcviku Vladimír Mazák. „Nástrojařina mě baví a tady je opravdu top technologie. Ani s formami bych se takhle jinde nenaučil,“ potvrdil slova učitele žák, který si vyzkoušel obrábění.

Třída nástrojařů se bude dělit na dvě skupiny po 12 žácích, každá skupina bude mít výuku v Isolitu půl roku a pak se vystřídají.

Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický ocenil, že se další firma rozhodla podporovat učňovské školství. „Jsem rád, že firmu Bühler následuje další firma v regionu a že Isolit-Bravo chce mít podíl na výchově mladých techniků a umožňuje ve svých prostorách skupinový odborný výcvik. Je důležité, aby žáci získávali nejen technické, ale i jiné pracovní návyky v prosperujících firmách,“ uvedl. Přínos duálního vzdělávání ocenil také ředitel lanškrounské školy Jaroslav Novák: „Podobná praxe podporuje nejen znalosti, ale i zodpovědnost a pečlivost, protože výrobky žáků budou dále použity. Což znamená, že mohou být i finančně oceněni.“