Podobná jednání na pověřených úřadech jsou nyní na programu denně. V pondělí se uskutečnilo na Žambersku, dnes je na programu setkání, mimo jiné, s představiteli obcí Jehnědí a Svatý Jiří, o jejichž připomínkách Deník minulý týden informoval.
Také Česká Třebová a okolní obce měly řadu připomínek. U některých je naděje na řešení, u jiných, například u dopravy dětí do školy z vesnické části Kozlov, ne. „Z jednání vyplynulo, že spoj z Kozlova posunout nelze v návaznosti na další spoje. Děti by do školy musely jezdit o půl sedmé, což je nesmysl. Kozlov tedy budeme muset řešit lokálně a kraj potom budeme žádat o určitou dotaci,“ vysvětlil jeden z klíčových problémů místostarosta Dobromil Keprt. Zatímco tento nedostatek se týká „jen“ pěti dětí, do problémů se můžou dostat i obyvatelé dvoutisícového sídliště Lhotka v České Třebové.
„Problém je, že Oredo vychází z nějakých počtů, ty jsou ovšem v reálu úplně jiné, a to nechtějí jeho zástupci akceptovat. Proto například nechtějí dublovat spoje ze Lhotky. Tvrdí, že to není potřeba. Argumentují také, že si cestující mohou sejít k parnické škole. Ale bydlí tam dva tisíce lidí! Musíme to sledovat a dát jim nové počty, aby druhý autobus doplnili,“ je rozhodnutý Dobromil Keprt.

Házení hrachu na zeď

Na pravidelné tiskové konferenci radnice také otevřeně poukázal na komunikaci s Oredem: „Třeba děti ze Semanína musí z nádraží pěšky na ZŠ Habrmanova. Přitom se nabízelo, aby jel autobus na nádraží přes zastávku Beseda. To jsme navrhli, paní starostka Semanína je na to stále upozorňovala. Bylo to trochu i v komunikaci, občas to bylo jako házení hrachu na zeď. Pořád jsme opakovali to stejné, ale oni moc nekomunikovali, hlavně s obcemi. Teď kvůli tomu spoji musí zažádat o novou licenci, ale dopadne to asi až od března.“
Jaroslav Zedník jako zastupitel Pardubického kraje bude mít na téma jízdní řády interpelaci na zasedání zastupitelstva. „Do března se musí vyřešit ty nejkřiklavější případy. Ale ty největší nelogičnosti, to potrvá do příštího grafikonu. Budeme sledovat vytíženost spojů a řešit to dál s krajem,“ uklidňoval situaci starosta. Připojil se k němu i místostarosta: „Nechme to rozjet, všechno nové si vždycky musí sednout.“