To by se ale příští rok mělo změnit. Vzkřísit závod by mohla oprava trati. S hejtmanem Martinem Netolickým o ní jednal předseda Auto-klubu Ústí nad Orlicí Jiří Janák, bývalý ústecký starosta Jiří Čepelka a ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. „Obnovení této unikátní tradice bychom uvítali. Hlavní překážkou jsou nekvalitní povrchy komunikací, po kterých by se závod jel. Můžeme zahájit projektovou přípravu pro úpravy těchto povrchů a také začít jednat se Státním fondem dopravní infrastruktury, který by mohl přispět na financování projektu," řekl hejtman.
„Kraj má Ústeckou 21 zapsanou v dokumentu Tvář kraje a na její obnovení by mohl něco přispět i finančně," uvedl Martin Netolický. Odhadovaná cena rekonstrukce trati je ale deset milionů.
„Ústeckou 21 založil v roce 1976 Miroslav Urban, který loni zemřel. V důsledku zimních extrémních výkyvů počasí je nyní její trať ve špatném stavu, který je pro závodní auta nebezpečný. Pokud má tradice a orlickoústecký autoklub přežít, bez opravené trati se neobejdeme," informoval hejtmana předseda Auto-klubu Ústí nad Orlicí Jiří Janák. „V opačném případě hrozí rozpad přípravného týmu. To by byla škoda. Trať je velice náročná a současně u jezdců velmi oblíbená," dodal.
Trať dlouhá přibližně 3,5 kilometru dostala název podle 21 zatáček, které musí závodníci zvládnout. Auto-klub Ústí nad Orlicí má v plánu uspořádat v Ústí nad Orlicí mistrovství Evropy soudobých automobilů do vrchu, které by do regionu přilákalo nejenom závodníky, ale i fanoušky a také investory. Součástí činnosti autoklubu by měla být i práce s mládeží a závody minikár.
V roce 1989 se podařilo vybudovat novou vozovku od startu až do cíle. Od roku 1990 byla vozovka od startu do cíle opravena, v roce 1998 povrchem Srarisil a v roce 2004 byl celý povrch vyfrézován a položen nový koberec. V roce 2006 byla vozovka s novým povrchem reklamována a v exponovaných místech opravena. Současný stav ale neumožňuje bezpečný průběh závodů. (tz)