Řidiči s bujnou fantazií si jistě představí ucpaný kruhový objezd. „Představa, že při jízdě po kruháku budu dávat přednost všem autům přijíždějícím zprava, děsí," znělo z řad řidičů. Situaci ale uklidňuje ministerstvo dopravy, které všem obcím s rozšířenou působností dává pokyn jak postupovat.

„Zákon o silničním provozu stanovuje podmínku, že značením nesmí být ohrožena bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích," říká ministr dopravy Dan Ťok s tím, že ho zmatek mezi řidiči mrzí. „Úředníci dávali do pořádku vyhlášku k silničnímu zákonu a bohužel u některých částí vznikly nejasnosti až po uvedení do praxe. Řidiči se proto nemusí bát, vydáním metodického pokynu zůstává potvrzena dosavadní praxe, na kterou jsou řidiči zvyklí," dodal Ťok. Na českých silnicích se tak řidiči budou i nadále moci setkat pouze s kruhovými objezdy, kde přijíždějící vozidlo na křižovatku bude dávat přednost autům, která po něm už jedou.

Na Orlickoústecku je kruhový objezd v každém městě i v některých obcích. Policisté objezdy před časem kontrolovali. „A nezaznamenali jsme, že by někde značení přednosti v jízdě chybělo," uvedla mluvčí Lenka Vilímková s tím, že tam, kde kruháky jsou, přispívají k bezpečnosti dopravy. Nejinak je tomu například ve Vysokém Mýtě, kde vloni vznikla okružní křižovatka na silnici I/35. Mluví se i o vzniku objezdu na Šedivci u Letohradu, ten je ale zatím na papíře. K přehlednější situaci na nebezpečné křižovatce „jedenáctky" nyní pomáhá dopravní značení a výstražné sloupky. (jan, zr)