„Jsou tu výrobní štítky z lokomotiv a vagonů, jízdenky, hodinky, které fasovali strojvedoucí kvůli přesnému času, a samozřejmě modely,“ naznačil, co je ve výstavní síni k vidění, českotřebovský železničář Pavel Stejskal. Mezi modely v několika velikostech upoutají rozměrné kusy z vlastnictví rodu Benátských. Z nich nejznámější, unikátní funkční model lokomotivy Mikado, skončil jako dar Stalinovi neznámo kde. „Ztratil se a nikdo neví, kde je. Jeden Českotřebovák se při snaze získat ho zpět dokonce stal obětí podvodu,“ přidal zajímavost Pavel Stejskal.
Mezi třemi funkčními kolejišti návštěvníky zaujalo jedno neobvyklé, a sice „dvoutématové“. Jeho autor, Pavel Petr z Letohradu, na jeden stůl umístil letní i zimní krajinu. Aby nebyla tak jednotvárná, oživil ji pro výstavu sněhuláky. Výrobě kolejiště věnoval pět měsíců, tomuto „bláznovství“, jak svůj koníček nazývá, propadl už před čtvrtstoletím.