"Pokud nebudou podány námitky, plánujeme zahájit realizaci stavby počátkem druhého čtvrtletí tohoto roku," dodal Mátl.

Tunel byl soutěžen zvlášť od zbytku prvního navazujícího úseku od již hotové dálnice D35 kvůli jeho technologické náročnosti, zároveň se ŘSD snažilo jeho přípravu časově sladit se zbytkem trasy kvůli využitelnosti vytěženého materiálu. „Tunel Homole je komplikovaná stavba. Nachází se v nepříznivých geologických podmínkách,“ řekl Deníku už dříve Mátl. Tunel Homole podejde státovku I/17 z Chrudimi do Vysokého Mýta v oblasti stejnojmenného vrchu.

Informační leták ŘSD o tunelu Homole najdete ZDE

O tom, že tendr na stavbu samotného tunelu vyhraje Eurovia, která bude stavět i zbytek úseku, se spekulovalo již řadu měsíců. Na počátku dubna se má začít stavět jak tunel, tak i zbytek úseku. Na opačném konci komunikace naváže na již budovaný dálniční obchvat Vysokého Mýta, kde bylo do země kopnuto vloni v listopadu.

A co je zajímavé, pokračuje takřka třetinový propad nabidkových cen proti rozpočtovým předpokladům. Konsorcium tunel postaví za 71 procent odhadované ceny, která činila 2 461,8 milionu korun bez DPH. Zbytek úseku mezi Ostrovem a Vysokým Mýtem Eurovia slíbila postavit za 70 procent ceny a podobně nízké nabídkové ceny provázejí další vysoutěžené úseky D35.

Tunel Homole

V minulých týdnech jsme informovali i o hotovém tendru na úsek ze Džbánova u Vysokého Mýta k Litomyšli, který postaví polský Budimex, tento týden pak začala samotná stavba krátkého úseku dálnice D35 na okraji Olomouce, který odstraní zajížďku přes kruhový objezd u Globusu. Na konci letošního roku by měla být rozestavěná celá dálnice D35 s výjimkou části mezi Svitavami a Mohelnicí.

Vizualizace dálnice D35 v úseku Ostrov - Vysoké Mýto s tunelem Homole:

Vizualizace dálnice D35 v úseku Ostrov - Vysoké Mýto s tunelem Homole | Video: ŘSD