Ten hodlá omezit provoz na malých regionálních tratích. Společnost Oredo zpracovává analýzu a poté zastupitelé kraje rozhodnou.
Možné omezování osobní dopravy na trati z Litomyšle do Vysokého Mýta však pobouřilo také stranu Věci veřejné. „Nesouhlasíme s rušením osobní přepravy na uvedené trati. Neobjednání přepravy pouze na základě finančního hlediska považujeme za krátkozraký návrh radního odpovědného za dopravu,“ uvedl Miroslav Drobný, manažer Věcí veřejných v Pardubickém kraji. Zástupci politické strany proto připravují petici. „Ta by měla přimět Pardubický kraj ke změně postoje,“ dodal Drobný. Petiční archy zveřejní strana tento týden.
Hejtman Pardubického kraje Radko Martínek však upozorňuje, že se lidé masivního rušení vlakových spojů obávat nemusí. „Připravujeme projekt optimalizace veřejné dopravy. Jeho cílem je komplexní řešení dopravy v celém Pardubickém kraji,“ uvedl mimo jiné.
„V tuto chvíli mohu sdělit, že by mělo dojít k navýšení objemu veřejné dopravy o deset procent při zachování stejných finančních nákladů. Veškeré změny intenzivně projednáváme se starosty měst a obcí,“ doplnil Radko Martínek.
Podle informací, které se objevily před nedávnem, se má omezování osobní dopravy dotknout také Králicka: jde o spojení mezi Králíky a městysem Štíty na Šumpersku. Ve hře má být také trať mezi Dolní Lipkou a Hanušovicemi.