Seděl právě v jídelním voze, když strojvůdce projel jednou ze zatáček mnohem větší rychlostí, než je v daném úseku povolená, a vzduchem začaly létat talíře a skleničky. Nikomu ve vlaku se nic nestalo. Možná jen málo ale chybělo k tomu, aby vlak vykolejil. A sedět při tom v jídelním voze je obzvláště nepříjemné.

„Byli jsme v jídelním voze jen dva a oba jsme přistoupili pět minut před tím v Ústí nad Orlicí, takže jsme naštěstí ještě před sebou neměli žádné jídlo. Objednal jsem si hemenex a čaj, když najednou vlak vlétl do zatáčky evidentně mnohem rychleji, než měl. Škublo to s námi, nádobí řinčelo všude kolem. Pořádně jsem se vylekal, oděv jsem si ale neznečistil," říká s humorem radní Dušek.

Podle ČD vjel vlak do zatáčky, kde měl jet maximálně 85 km/hod, rychlostí o 30 km/h vyšší. Dušek má však z kuloárů ČD své informace, podle nichž strojvůdce překročil rychlost dokonce o 60 km/hod. „Mám informace ze svých zdrojů, že jel 147 km/hod."

Právě úsek mezi Ústím a Chocní je na celém koridoru z Ostravy do Prahy nejpomalejší, je totiž poslední nerekonstruovaný a s řadou ostrých oblouků. Strojvůdce si to po předcházející svižné jízdě asi neuvědomil, vlak rozjel a začal brzdit příliš pozdě. Protože si na incident pak stěžovali mnozí cestující a řešilo ho tak ústředí drah, byl strojvůdce suspendován.

„Bude finančně postižen a byl přeřazen na jiný pracovní výkon," uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Drážní inspekce naproti tomu případ neřeší. „Nemáme to hlášeno jako výjimečnou událost, nedošlo k žádnému zranění, takže to nevyšetřujeme," řekl mluvčí inspekce Martin Drápal.

Strojvůdce se podle některých informací snažil vysokou rychlostí dohnat zpoždění. To však podle Duška dosahovalo jen zhruba tří minut. „Co vím, tak se jednalo o mladého strojvůdce, který na této trati jel poprvé," dodal Dušek. Sám je vůči jeho chybě, která mohla skončit tragédií, shovívavý. Pikantní na celém incidentu je však skutečnost, že ho byl Dušek svědkem právě ve vlaku Českých drah, na které narozdíl od soukromých dopravců nenechá dopustit.

„Ukazuje to totiž chybu systému, kdy právě u ČD mnohem více než u soukromých dopravců fungují systémy kontroly a bezpečnosti, a přesto tu došlo k ojedinělému selhání lidského faktoru. Soukromé dopravce však nekontroluje nikdo a protože s jejich příchodem a tlakem na cenu klesla kvalita provozu a záruky bezpečnosti, mohou se tyto události u soukromníků stávat mnohem častěji než u ČD," míní Dušek.