Najali si však na to ryze odbornou firmu OREDO. Reakce cestujících byly zatím hodně rozporuplné. Nejprve k tomu, co se asi povedlo. Autobusů jezdí v pracovní dny na Litomyšlsku hodně, na některých linkách snad až zbytečně moc. Zdá se, že propojení některých směrů - z České Třebové přes Litomyšl do Proseče nebo z Poličky až do Chocně - se setká u lidí s pochopením. Otázkou je stav některých silnic, hlavně přes České Heřmanice směr Choceň, který je tristní a my tam teď pustíme o mnoho víc autobusů. Podstatně horší je to ovšem o sobotách a nedělích. Na milost byla snad vzata i o víkendech hojně využívaná trasa z Litomyšle přes Němčice do Č. Třebové, kde čtyři spoje zůstaly, i když v jiné časové poloze. Na ostatních regionálních linkách to je ovšem zlé. Například do Lubné či Sebranic nejede vůbec nic! Přitom nebyla vzata v potaz například taková „banalita“, jako je doprava věřících z okolí do větších obcí na dopolední mši v kostele. Na to byli lidé zvyklí i za minulého režimu!? Umožníme občanům jen to, aby se jakž takž dostali ve všední dny do práce a do škol, ale degradujeme je na nemyslící tvory tím, že o víkendu musí sedět doma. Zdaleka ne každý má v garáži auto a bude hůř. Zrušení vlaků z Moravské Třebové dál na Moravu a z Pusté Kamenice do Žďárce doprovodilo silné omezení spojů na trati z Litomyšle do Vysokého Mýta. Krajské úřady, firma OREDO a bohužel i úřady městské neustále věší lidem bulíky na nos tvrzením, že vlaky jsou až pětkrát dražší než autobusy. Vždyť na posledně jmenovaném úseku už byli odbouráni i průvodčí a jízdenky prodává cestujícím strojvedoucí. Jak zkušenosti praví, jedná se o poslední krok před úplným zrušením tratě. Motorák přitom přece jede svou trasou po kolejích, kde nikomu nepřekáží jako na přecpaných silnicích a hlavní roli zde hraje metodika výpočtu nákladů a dotací v úmyslný neprospěch regionální železnice. Evropa přitom začíná jít cestou ekologie, nehledě už k nesrovnatelné bezpečnosti dopravy. A jak k tomu přijdou majitelé slevové In-karty, kterou si mnozí zakoupili na tři roky dopředu?! Teď je znemožněno ji využívat jejich majitelům z Chornic, Krouny, Štítů, Dobrušky či Litomyšle. K nejbližšímu vlaku se musí dopravit dražšími autobusy a s trochou nadsázky lze říci, že tito lidé byli o své zaplacené peníze prostě a sprostě okradeni. Důchodcům chce navíc ministr zrušit i poloviční jízdenky. Úvahy jsou to celkově sice neradostné, ale taková je tvrdá realita. Vzpamatuje se někdo? Zdeněk Vandas

Jaké máte zkušenosti vy?
Napište nám své zkušenosti, rádi je zveřejníme!
Kontakt: orlicky@denik.cz

Související články:http://orlicky.denik.cz/zpravy_region/je-cilem-spatnych-spoju-vyhnat-lidi-z-vlaku-aby-se.html

http://orlicky.denik.cz/zpravy_region/otevreny-dopis-firme-oredo20111227.html

orlicky.denik.cz/zpravy_region/planovali-aniz-by-vytahli-paty-z-kancelare20111227.html

orlicky.denik.cz/zpravy_region/skoncime-my-na-konci-sveta-odriznuti-od-sveta.html