Znovu další odklad?

Článek se začal poměrně rychle šířit po mailech a málem rozpoutal paniku. Představa, že se po letech nejrůznějších peripetií a čekání stavba nezahájí, vyděsila nejen Ústecké. Tomu, že se začne v dohledné době stavět, nakonec nasvědčovalo i nedávné rozsáhlé kácení zeleně v okolí ústeckého nádraží. Ve zmíněném článku se ale tvrdí, že se začátek stavby odkládá. A to dokonce až o roky. Prý není stavební povolení.
„Článek jsem si v klidu přečetl a musím říci, že v něm autor plete jablka s hruškami. Jestliže se bavíme o koridoru mezi Chocní a Ústím, tedy i tunelech, tak ten se samozřejmě letos stavět nebude. Ale já se celou dobu bavím jen a pouze o stavebním povolení, které sleduje průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí. To je ta stavba, která má být zahájena ve druhé polovině letošního roku. Stavba za dvě miliardy korun, stavba, na niž je vydané stavební povolení, stavba, kvůli které se kácely stromy a řešily další věci. Stavba, která začne na úrovni zastávky Ústí město a skončí na konci Kerhartic.
Zmíněný materiál opravdu motá dohromady věci, které k sobě nepatří," řekl ve čtvrtek Orlickému deníku ústecký starosta Petr Hájek. Připustil také, že formulace v článku uvedené mohou čtenáře, zvlášť pak ty z Ústí, zmást i vylekat.

Stavba musí začít

K věci se ve čtvrtek vyjádřil i Martin Kadrman, šéf sdružení Nádraží nedáme! „Opravdu nás překvapilo, že by se stavba v Ústí měla znovu odkládat. S její realizací se musí začít.  My věříme, že se do ní ve finální podobě dostane i oprava staré nádražní budovy," uvedl.