Do všech parkovacích automatů ve městě nechala městská společnost Tepvos, která spravuje parkovací systém, zabudovat elektronické platby. „Rozšíření o tuto službu jsme plánovali již při vzniku systému městské karty. Jedná se o propojení většího počtu služeb, které bychom chtěli majitelům městské karty nabídnout. Není to poslední rozšíření. S vedením města jednáme o využití elektronického systému městské karty na rekonstruovaném sběrném dvoře. Městská karta by měla pomoci v evidenci uživatelů sběrného dvora," uvedl jednatel společnosti Tepvos Martin Pirkl. Městská karta slouží pro vstup do rekreačních a sportovních zařízení v Ústí od září 2013.
K výraznému rozšíření placených zón došlo v Ústí vloni v létě. Aby parkovací místa v exponovaných lokalitách nezabírala celý den auta lidí, kteří v centru pracují, systém je nastaven ve prospěch krátkodobého stání. Sice se povedlo uvolnit parkovací kapacity kolem zdravotnických zařízení nebo správy sociálního zabezpečení, zaparkovat je teď však problém v ulicích, které nespadají do placených zón. Systém proto čekají další změny. „Určitě se bude rozšiřovat rezidentní zóna o ulice, které jsou dnes zatíženy přelivem dopravy v klidu. Budou zahrnuty do systému rezident, případně podnikatel, to znamená parkování by zde bylo umožněno pouze na parkovací kartu buď vlastníkům nemovitostí, nebo těm, kteří mají v této lokalitě sídlo firmy," nastínil uvažované úpravy ústecký starosta Petr Hájek.
Reakce budou negativní
Radní již navržené řešení předestřeli obyvatelům ulic Družstevní, Mazánkova, Vicenova nebo Žižkov při posledním setkání vedení města s veřejností v Malé scéně, a nebylo zásadních námitek. Dá se však očekávat, že reakce budou i negativní. „Pro nás je to problém určitě, protože je nás víc a máme tři auta. A jak to bude fungovat, když přijede na víkend návštěva?" dělá starosti jedné z rodin, která žije na ulici, jež by měla spadat do rozšířené rezidentní zóny.
„Řekli jsme, že změny v parkovacím systému a rozšíření zón budeme realizovat až po skončení rekonstrukce T. G. Masaryka," dodal Petr Hájek. Radní předpokládají, že v rámci chystaných změn bude upraven režim v ulici Na Štěpnici, aby parkování bylo v této lokalitě výhodnější a ulice více naplněná.
Pro parkování zdarma bude dál otevřen areál Perly. Ten zpočátku místní nelákal a parkoviště zelo prázdnotou. „Kdykoliv v exponovaných hodinách Perlou projíždím, je zaplněná. Ne že bych tu nenašel parkovací místo, najdu, ale opticky je zaplněná. Nedávno jsem tudy projížděl i v neděli a překvapilo mě, že tu někdo parkuje auto pod přístřešky jako doma v garáži. Nebojí se sem přes víkend auto uklidit. Perlu vnímám tak, že si na ni naši občané i dojíždějící zvykli," konstatoval ústecký starosta. Jak dodal, území má z hlediska parkování i rezervy, jde jen o to plochy upravit. Nové parkoviště s více než dvaceti místy vznikne na ulici T. G. Masaryka, která prochází rekonstrukcí.