V příštích letech by se cestující na trati číslo 024 z Ústí nad Orlicí měli opět dočkat spojů do polské Wroclawi. Celá trať by se navíc měla prodloužit až do Gdaňsku. Jednal o tom hejtman Martin Netolický s náměstkem ministra pro dopravu Janem Sechterem.

„Rychlíky na trati 024 již několik let nejezdí, jsem proto rád, že by se sem v budoucnu mohly vrátit. Případné prodloužení trasy do Gdaňsku je pro nás určitě pozitivní zprávou,“ uvedl hejtman Netolický. Předmětem společného jednání byl i nový systém řízení dopravy ECTS. Ten by měl postupně nahradit asi dvacet různých národních systémů vlakových zabezpečovačů, a umožnit tak vedení vlaků po celém území Evropy. To vše navíc bez nutnosti výměn hnacích vozidel na hranicích.

„Evropský vlakový zabezpečovací systém se dotkne i trati vedoucí Pardubickým krajem, v této souvislosti proto připravujeme modernizaci vozidel. Od roku 2023 by zde mělo jezdit 11 nových vozů Stadler RS1,“ vysvětlil Martin Netolický.