Radnice je s fungováním parkovacího systému spokojena, zkušenosti z posledních dvou let prý ukázaly, že se osvědčil a odlehčil exponovaným lokalitám. Nyní ale přišel čas na další změnu. Zatímco někde je už situace lepší, jinde se zhoršila, protože se tam přesunula auta, která vytlačilo placené parkování. Změny, jež nastanou od 1. 1. 2017, rozšíří parkovací systém o další ulice, aby zajistily parkování pro ty, kteří tu bydlí nebo podnikají.

Radní očekávají, že u části veřejnosti sklidí kritiku. „Parkovací systém není a ani nemůže být ´populárním´ řešením. Je vnímán negativně a veřejností je kritizován. Parkovací systém totiž vyžaduje řád, dodržování stanovených podmínek a platbu za službu, která se nám zdá být zbytečná a omezující. Bohužel současnou situaci v dopravě není možné bez regulace řešit," komentoval rozšíření parkovacího systému starosta Petr Hájek.

Rozšíření městského parkovacího systému v Ústí nad Orlicí se týká těchto lokalit:Nově zpoplatněné lokality – nově vybudované parkoviště v ul. TGM (pod gymnáziem).
Lokality, kde bude možné parkovat pouze s parkovací kartou pro trvale bydlící (rezident) nebo podnikající obyvatele (abonent) – ul. Tyršova, Žižkov, Fügnerova, Vicenova, Vrbenského, ul. Na Štěpnici (v úseku od křižovatky s ul. Tvardkova po křižovatku s ul. Korábova), Rettigové, Korábova, Mazánkova, Družstevní.
Lokalita pro krátkodobé stání s parkovacím kotoučem – ul. TGM a ul. Příkopy (v úseku od křižovatky s ul. TGM po křižovatku s ul. 17. listopadu) a parkoviště u objektu Agrostav č. 1191.

Kdo má důvod ke spokojenosti, jsou obyvatelé Žižkova. Původně tu měly být instalovány parkovací automaty, kartami ale ještě zamíchala rekonstrukce ulice ČSA. Přes Žižkov se valí doprava běžně vedená přes hlavní tepnu protínající město, ulici ČSA, ta totiž od září prochází rekonstrukcí. Místní si stěžovali na nadměrnou dopravu, která v kombinaci s nestabilním podložím povede k poškozování jejich domů. Radnice proto záměr přehodnotila. Parkovat tu budou pouze držitelé rezidentních a abonentních karet.

Že Žižkov nakonec nebude místem, kde by mohl zaparkovat za poplatek každý, místní vítají. „Jsme spokojení," potvrdil za obyvatele domů Libor Felgr. Měli přesvědčivé argumenty. „Teď je to extrém, jezdí tudy v podstatě vše, co jezdilo po ulici ČS armády. Druhá věc je, že tato ulice je z těch nejprudších a nejdelších ve městě, celé je to na jílu, který pracuje a praskají domy. A v neposlední řadě jde o bezpečnost, auta jsou narvaná po obou stranách ulice, je jen otázka času, kdy někdo někoho přejede," dodal Libor Felgr. Problémem, který zůstal, je podle místních rychlost aut, z jejich strany padl požadavek, aby tudy jezdily pomaleji. Snížit intenzitu dopravní zátěže v této lokalitě má zjednosměrnění ulic Žižkov, Fügnerova a Vicenova.

Pozitivní zprávou pro motoristy je, že parkovné neporoste, v některých lokalitách se dokonce sníží. V místech, kde se na parkovací kotouč mohlo stát dvacet minut zdarma, se doba prodlouží na půlhodinu.
Radnice řeší i parkoviště v Perle, které už leckdy zájmu řidičů nestačí. V příštím roce tu má vzniknout víc parkovacích míst. „V současné době se zpracovává dokumentace demolice jednotlivých objektů. Záměrem města je v zimních měsících příštího roku demolici zahájit a následně, v souladu s vydaným regulačním plánem, realizovat centrální bezplatné parkoviště," informoval starosta Petr Hájek.