Na tuto otázku odpoví výběrové řízení, které vypíše město během února až března.
Protože občanskému sdružení už skončila smlouva o dvouletém pronájmu Malé scény, nové vedení města ji prodloužilo tak, aby sdružení mohlo kulturní zařízení udržovat v chodu do konce sezony. Nový (nebo staronový) provozovatel dostane Malou scénu do pronájmu od prvního července. Lenka Janyšová za vedení občanského sdružení Malá scéna nepotvrdila, ale ani nevyvrátila, zda se do nově vypsaného výběrového řízení přihlásí. „Uvidíme, jaké budou podmínky výběrového řízení,“ konstatovala.
Malá scéna byla po rekonstrukci otevřena v roce 2008. Proti průběhu a výsledku tehdejšího výběrového řízení se ostře ohradil další ze zájemců o Malou scénu – Roman Roun, který se domníval, že městu nabídl nejrozsáhlejší projekt, jenž by financoval i z vlastních zdrojů. Zkusí to Roman Roun Agency znovu? „Sleduji vývoj v Ústí nad Orlicí poměrně pečlivě. Pravděpodobně dám přihlášku do výběrového řízení, ale vzhledem k tomu, že se nájemce Malé scény stal starostou města, nepředpokládám, že bych měl jakoukoliv šanci výběrové řízení vyhrát,“ tvrdí Roman Roun.Petr Hájek, dříve vedoucí investičního odboru, stál v čele občanského sdružení provozující Malou scénu do svého zvolení starostou. Jak uvedl na nedávné tiskové konferenci ústecké radnice, všech funkcí ve sdružení se vzdal a kolem Malé scény se již neangažuje.
Toto prohlášení Romana Rouna nijak nepřesvědčilo. Nevěří, že by výběrové řízení proběhlo jinak než to první. Tehdy se prý členové komise jeho nabídkou vůbec nezabývali a odložili ji hned jako nereálnou. „Pokud tímto způsobem proběhne výběrové řízení opět, moje nabídka nebude přečtená a nebudu ji moci ústně obhájit, tak nemá vůbec smysl očekávat, že se něco v Ústí nad Orlicí změní. Jsem naprostý pesimista a i když nevěřím, že výběrové řízení proběhne ´košer´, tak do něj půjdu,“ dodal Roun. Jeho vize využívání Malé scény je prý naprosto rozdílná proti současnému stavu. „V současné době funguje klubovým způsobem. Já bych chtěl využít všech prostor Malé scény k tomu, aby je mohla využívat široká veřejnost,“ nastínil majitel agentury, která spolupracuje například s Martinem Dejdarem, Evou Vejmělkovou a dalšími umělci.
Zcela jiné představy o průběhu tehdejšího výběrového řízení měl i bývalý starosta Richard Pešek. Jak Deníku řekl, dnes je mu za ně stydno, nicméně protože se výběrového řízení nezúčastnil, nemohl situaci nijak zvrátit. Navrhl prý, aby v komisi usedli odborníci, byl však přehlasován. „Výběrová komise byla složena ze zástupců politických stran, a nikoliv profesionálů, kteří by problematice provozování kultury v budově za sedmdesát milionů rozuměli. Ani jeden z členů výběrové komise nečetl všechny tři přihlášené projekty a nebyl na to ani dostatek času - to se dá zjistit z dat došlých přihlášek a dat výběrového řízení. Tedy nikdo projekty neviděl!“ uvedl Richard Pešek.
Prý až později se dozvěděl, že je projekt Romana Rouna pro město ziskový. „Projekt občanského sdružení Malá scéna je vysoce prodělečný, dostávají dohromady mnohem více peněz - 540 tisíc korun – než všechny ostatní kulturní spolky na grantech,“ kritizuje bývalý starosta.
Richard Pešek je toho názoru, že by si Malou scénu zasloužil někdo, kdo by si na komerčních akcích uměl vydělat peníze na alternativní kulturu. Proto by byl rád, kdyby byl pozván do nové výběrové komise. „V každém případě bych bazíroval na tom, abych měl na prostudování přihlášených projektů minimálně čtrnáct dní a abych si mohl sehnat tým odborníků, kteří mně jako zastupiteli poradí, co se jim zdá na projektech dobré, co je naopak nerealistické a co idealistické,“ konstatoval Pešek.