Diváci měli v oblibě i prohlídku depa, které během závodů vzniklo mezi dvěma světelnými křižovatkami na průtahu městem. Nablýskané závodní stroje a karavany závodníků však letos na I/14 parkovat nebudou, depo se musí přesunout na pozemky soukromých firem kolem závodní tratě.
Důvody jsou dva. Za prvé protesty lidí, kteří žijí podél silnice, kudy měla vést objízdná trasa, za druhé nová kruhová křižovatka u hotelu Uno, na které se kamiony s návěsem nevytočí. „Čelili jsme stížnostem a petici obyvatel, kteří – když se dozvěděli o obnovení závodu – protestovali, aby objízdná trasa vedla klasicky přes ulice Tvardkova a Čs. armády z důvodu zatížení komunikace nadměrnou dopravou a zhoršení jejich životních podmínek," vypočítává ústecký starosta Petr Hájek, proč letos město nesouhlasilo s parkováním závoďáků na průtahu městem, a přidává další: „Druhý důvod je zkouška provedená přímo na místě samém, kdy se ukázalo, že kruhová křižovatka u Bubeníka není dispozičně připravená na to, aby tudy projel kamion s návěsem. Protože jsme nemohli vyloučit, že by taková situace mohla nastat, chtěli jsme to řešit jinou objízdnou trasou, odklonit dopravu už u Svitav, to však narazilo na podmínky dopravního inspektorátu."
Podle ústeckého starosty byly brány v potaz i další faktory, Tvardkově ulici by neprospěla kamionová doprava, která je v souvislosti s překladištěm v České Třebové intenzivnější, nebo stavební práce na ulici Čs. armády, které mají být zahájeny v dubnu a samy o sobě budou komplikovat dopravu v centru Ústí.
Auto klub Ústí nad Orlicí se dohodl se čtyřmi firmami, že závodní depo vznikne v jejich prostorách a na jejich parkovištích. Za to, že Ústecké 21 vyšly vstříc, si podle pořadatelů zaslouží dík. „Za trpělivost a shovívavost předem děkujeme také obyvatelům bydlícím v ulicích přilehlých ke startu závodu," dodává Zdena Urbanová z Auto klubu.
Během automobilového klání budou v Ústí nad Orlicí uzavřeny silnice, které přímo souvisejí s pořádáním závodu. Od 27. května od 15 hodin do 29. května do 20 hodin bude uzavřena silnice II/360, dále ulice Lázeňská a částečně i ulice Vrbova. Objízdná trasa povede přes obce Dlouhá Třebová, Přívrat a Řetová.
Závody se v minulých letech nejely kvůli nekvalitnímu povrchu silnice na Andrlův chlum. Letos bude opravena poslední část závodní tratě, a to od dvanácté zatáčky do cíle. Padne tak poslední překážka pro pořádání závodů, které budou mít statut Mistrovství České republiky soudobých i historických automobilů. Součástí letošních závodů bude též Maverick Rescue Euro Cup 2016, ve kterém mohou startovat také zahraniční jezdci. Pořadatelé předpokládají start zhruba stovky až sto patnácti jezdců.