Město musí vybrat tu nejvhodnější, aby letos mohlo zadat zhotovení projetu, v příštím roce dokončit stavební řízení a v roce 2018 nebo 2019 nejspíš začít stavět," uvedl tajemník choceňského městského úřadu Pavel Adamec.

Řidiči budou mít kde parkovat

Trojúhelníkový prostor ohraničuje silnice druhé třídy a železniční koridor. „Tři návrhy se shodují v tom, že mají vzniknout nová parkovací místa, navrhují stojany na kola, lavičky, obnovu staré aleje, opravu cyklostezky, chodníků a řeší také nedaleké autobusové nádraží," dodal tajemník s tím, že dopravní situace je v Chocni, jejíž nádraží je významným železničním uzlem, nezvládnutelná. „Auta nemají kde parkovat. Lidé tam zaparkují na celý den a odjíždí z Chocně do práce v Ústí, Mýtě, Pardubicích," popsal Pavel Adamec. „Celkově neexistuje náplň využití celého prostoru," doplnil ve své studii slova tajemníka architekt Tomáš Slavík a přiblížil i základní princip revitalizace: „Zatraktivnit prostor pro pěší tak, aby měli důvod v něm setrvat co nejdéle."

Město bude usilovat o dotace

Revitalizace v Chocni se může cenově pohybovat mezi dvaceti až čtyřiceti miliony korun. Kromě Chocně se do obnovy lokality před nádražími chtějí pustit i Svitavy, Přelouč, Moravská Třebová, Pardubice a další etapu plánuje Letohrad. Ostatní města v Pardubickém kraji, která rovněž chtějí obnovit prostory před nádražím, předpokládají, že budou čerpat evropské dotace. „My se budeme snažit na všechny strany, co bude zrovna v dosahu. V dnešní době to jsou převážně evropské dotace. Nechtěli bychom vynechat i kraj, eventuálně České dráhy," řekl Adamec. Konkrétně České dráhy s městem spolupracují. „K uskutečnění záměru přednádraží prodávají České dráhy městu pozemky," potvrdila deníku mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.