Odhlučnění provozu

V diskuzi zainteresovaných stran šlo pochopitelně také o trasu přes Vysokomýtsko: od Ostrova u Stradouně po okraj Litomyšlska. U jednání v Litomyšli nechyběl ani starosta Vysokého Mýta Miloslav Soušek. „Návrh se mně zdá pro Vysoké Mýto vhodný, kolizních míst je minimum, ta jsou spíše kolem Litomyšle a v úseku na Svitavy. Celkově vidím posun ke kladnému řešení trasy. Mýto samozřejmě předneslo své technické problémy a požadavky. Trváme na tom, aby podél města v délce přibližně dva a půl kilometru byl zelený pás k odclonění a odhlučnění provozu, to znamená od Zámrsku za Mýto. Kolizní místo je na okraji města v prostoru, kde při velkých dešťových srážkách nebo tání sněhu stéká voda z polí, přesněji na okraj sídliště Družba a kolem silnice na Vanice. Tam chceme určitě úpravy, aby těleso dálnice vlastně odstranilo podobné nebezpečí, aby voda netekla mezi domy, do ulic a sklepů, aby nepokračovalo znečišťování města,“ uvedl.

Neúnosný stav

Do jaké míry a co všechno se objeví v dalších etapách jednání, bude jistě zajímavé sledovat. Jedno je však jisté: provoz vozidel na silnici I/35 vedoucí přes Vysoké Mýto a Hrušovou je již dlouho neúnosný, charakterizovaný nekonečnými kolonami automobilů v obou směrech. Pro Vysokomýtsko je životní nutností, aby se po více než deseti letech plánů, úmyslů, nápadů nebo odkládání různých variant trasy tolik potřebné silnice začalo co nejdříve stavět a R 35 se uvedla do provozu, aby se dopravou přetíženému městu a jeho stejně zatíženému okolí konečně ulevilo. (jko)