Perla stále zdarma

Zadarmo bude nadále parkování v areálu bývalého textilního závodu Perla. Nyní zde probíhá demolice již nepotřebných objektů, které uvolní místo pro dalších zhruba šedesát až osmdesát aut.
„V současné době je dokončen projekt městského parkovacího systému," potvrdil starosta města Petr Hájek a doplnil: „Realizaci předpokládáme ve druhé polovině letošního roku, přibližně v období od července do září. Investorem akce a provozovatelem parkovacího systému bude městská společnost Tepvos, mezi zpoplatněné lokality má patřit parkoviště u dětské polikliniky, parkoviště u nemocnice, ulice Smetanova, prostor u Galenu, dál zůstane zpoplatněné parkoviště za základní uměleckou školou, ulice Dělnická, parkoviště u Telecomu a náměstí." Podle Petra Hájka si jsou radní vědomi, že zpoplatnění parkování v centru přinese i negativní reakce. Jako protiváhu placeným zónám chtějí nabídnout rozšířené neplacené parkoviště v areálu Perly. „Nutí nás k tomu vypozorovaná skutečnost, že všechny parkovací kapacity by ve své podstatě byly dostačující, kdyby na nich zaměstnanci firem a obyvatelé nejbližších ulic neodstavovali auta k celodennímu parkování," vysvětlil důvod pro instalování parkovacích automatů starosta.
Ústecký podnikatel Zdeněk Barvínek se netají tím, že raději jezdí autem, než by chodil pěšky. Jak se mu budou líbit parkovací automaty? „Vadit mi budou, stejně jako vše, co musím platit a chtěl bych mít zadarmo. Na druhou stranu uznávám, že je to nezbytné. Ač možná budu nadávat, udělal bych to také tak," řekl Orlickému deníku.
Zaparkovat je problémem i u nemocnice a zdravotního střediska Galen. Ústecký starosta v této věci jednal s ředitelem Orlickoústecké nemocnice Jiřím Řezníčkem. Zaměstnanci mají sice možnost parkovat na vyhrazených místech v areálu nemocnice, jenže za poplatek, a i když je nízký, dávají přednost parkovišti zdarma naproti nemocnici. „Jenže v okamžiku, když někdo přijde v deset hodin dopoledne navštívit lékaře, nemá zde možnost zaparkovat, protože v sedm ráno už je parkoviště obsazeno," konstatoval Petr Hájek.

Zatím žádné podrobnosti

Zatím nechce říct, kolik bude stát hodina parkování v centru Ústí. „Finanční model se nyní projednává. Čas na prezentaci, ať už celého záměru nebo cenových kalkulací, teprve nastane," vysvětlil. Radní se však netají tím, že zatímco krátkodobé stání bude za nízkou taxu, připlatí si ten řidič, který by s autem stál na placených zónách celý pracovní den.
Nepopulární opatření zřejmě donutí obyvatele Ústí víc chodit. Už za pár měsíců se budou muset rozhodnout, zda dojdou z místa bydliště do práce v centru pěšky, nebo vytáhnout peněženku. Další variantou je Perla zdarma. „Zda to bude dostatečný prostor a jaké procento automobilů se do areálu přesune, to ukáže čas," dodal starosta.