Novinka přispívá k bezpečnosti všech účastníků silničního provozu, k plynulému průjezdu hasičských vozidel a také k včasnému zásahu.

„Systém ´červené vlny´ funguje na principu nastavení semaforů světelné signalizace na křižovatkách ze všech směrů na signál s červeným světlem ´Stůj´. Hasiči potom projíždějí křižovatkou a ostatní auta stojí," popsal fungování systému ředitel ústeckého územního odboru Hasičského záchranného systému Pardubického kraje Roman Studený.

Stačí stisk tlačítka

Všechny křižovatky v Ústí nad Orlicí řízené světelnými signály jsou rozděleny do dvou „smyček" a hasiči si volí danou smyčku podle cíle jejich výjezdu. Systém podle informací Romana Studeného ovládá přímo velitel vozidla stiskem tlačítka na výjezdovém tabletu.

Usnadní práci

Silnice v Ústí nad Orlicí jsou velmi frekventované. Hlavním cílem „červené vlny" je projet městem rychleji a především bezpečněji. Celý systém by měl pomoci nejen rychlejšímu průjezdu HZS, ale také záchraně lidských životů.

Správcem světelné signalizace je ústecká společnost Tepvos. „O možnosti zavedení ´červené vlny´ jsme byli jako správci semaforů požádáni Hasičským záchranným sborem Pardubického kraje. První jednání o zavedení červené se uskutečnily počátkem roku 2015," uvedl jednatel společnosti Martin Pirkl.

„Po schválení městem Ústí nad Orlicí bylo v závěru roku realizováno doplnění stávající technologie o ´červenou vlnu´," dodal Martin Pirkl.

Rychlá a včasná pomoc v krizových situacích, které nás v životě potkávají, je velice důležitá a často rozhodují pouhé minuty. Celý systém je v testovacím provozu pro optimální nastavení. „Hasiči mají za sebou již několik ostrých výjezdů s využitím tohoto systému a první zkušenosti jsou lepší, než se očekávalo," doplnil Roman Studený.

(vh, zr)