Při několika jednáních vedení obou jmenovaných měst se postupně došlo k jakési dohodě, že každé město se postará asi tak o polovinu předpokládané trasy. Litomyšl získala nyní částku vyšší než dva miliony korun od státního fondu dopravní infrastruktury na část stezky, jež spojí litomyšlskou okrajovou čtvrť Nedošín s blízkou vesnicí Tržek. V Litomyšli by tím zůstala k vybudování část cyklostezky ze středu města k areálu firmy Saint-Gobain (Vertex) a o něco dále pak úsek z Tržku na osadu Nová Sídla a Cerekvici nad Loučnou. Vysoké Mýto bude podle dosavadních předpokladů stavět cyklostezku napřesrok, konkrétně půjde o úsek vycházející z města přes Dráby a kolem městského lesa za letištní plochou na tak zvanou starou silnici k okraji Hrušové. Snahou vedení obou měst je dostat cyklisty na samostatnou komunikaci zajišťující maximální bezpečnost, neboť jízda po „pětatřicítce" se rovná bez jakékoliv nadsázky smrtelnému nebezpečí. (jko)