Opravu silnice pod železničními mosty u firmy Korado, která je spojnicí s kontejnerovým překladištěm Metrans, provázejí komplikace. Problémy jsou na objízdné trase pro kamiony a přidala se potíž s jedním z železničních mostů. Cílem rekonstrukce je vozovku rozšířit a položit níž, aby kamiony mohly pod mosty projíždět obousměrně.

„Zaznamenali jsme pohyby na železničním tělese," informoval ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. Došlo zde k posunu svahu u mostu, což se projevilo pohybem sloupu trakčního vedení a dosednutím koleje. „Byly provedeny zabezpečovací práce, takže v dané chvíli je věc stabilizována. V současné době se hledá technické řešení problému a finanční prostředky na vyřešení situace," uvedl Miroslav Němec.

Stavbaři po dohodě s projektantem a geologem provedli různá opatření a stabilizaci svahu tak, aby opravy mohly nadále pokračovat a nedošlo k jejich zdržení. Most je nyní pod neustálým dohledem.

Nehoda tří vozidel za Vysokým Mýtem.
Nehoda u Mýta: Vstoupil do cesty kamionu úmyslně?

Problémy jsou téměř na denním pořádku na objízdné trase. Kamiony, které jezdily do logistického terminálu ze silnice I/14 právě pod mosty, byly přesměrovány na okresní silnici. Ta však na takovou zátěž nebyla stavěná a stovky projíždějících nákladních vozů denně ji doslova demolují. A samozřejmě trápí i místní obyvatele. V Semaníně prý napočítali až třicet pět nákladních vozidel za tři čtvrtě hodiny. Jezdit tudy však budou ještě zhruba půl roku.

Poničenou silnici, která slouží jako objízdná trasa, čeká oprava. „Předpokládáme zahájení ihned po dokončení rekonstrukce silničních tunelů, což by mohlo být letos v září," informoval tiskový mluvčí Pardubického kraje Dominik Barták. Nyní se však debatuje o tom, kdo opravy za zhruba čtyřicet milionů zaplatí. Kraj přispěje dvanáct milionů, o zbytek nákladů zřejmě úředníci svedou boj. „Chtít po samosprávě, aby se podílela na komunikaci, kterou spravuje někdo jiný, mi přijde nesoudné," řekl třebovský starosta Jaroslav Zedník.