Stát bude mít příští rok na výstavbu nových silnic a železničních koridorů o šestinu méně peněz, než původně počítal.
Přesto tvrdí, že se to nijak neprojeví ve zpoždění výstavby čtyřproudé silnice z východních Čech na Moravu. Taková informace se objevila v některých médiích. „Je to fáma,“ tvrdí mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

„Peněz na investice bude příští rok sice opravdu o sedm miliard méně, ale tento propad nahradíme z jiných zdrojů: z úvěrů, z letošního přebytku ve fondu dopravy i z vyššího výběru mýtného, než jsme očekávali. Rychlostní silnici R35 nijak nehrozí oddálení výstavby,“ dodal mluvčí Hanzelka.

Podle posledních informací by měla být celá R35 napříč východními Čechami až do Mohelnice zprovozněna v roce 2020. To však není nic nového, toto datum platí již několik měsíců.
Přesto dohady o hrozícím zpoždění výstavby R35 vyvolaly bouři nevole. „Udělám všechno pro to, aby byla R35 dostavena co možná nejdříve. Vláda nemůže porušit sliby, které nám opakovaně písemně dala,“ řekl například vicehejtman Pardubického kraje Roman Línek.

Jako poslední by mělo přijít na řadu závěrečné propojení ze Svitav s již existujícím čtyřpruhem mezi Mohelnicí a Olomoucí. Řidiči však netrpělivě čekají především na zprovoznění úseku od sjezdu z D11 u Hradce Králové do Zámrsku u Vysokého Mýta. Ten by sloužil i jako obchvat Hradce a Pardubic, jejímž obyvatelům by se tím ulevilo.

R35 je společně s Pražským okruhem podle dopravních odborníků nejpotřebnější českou dálnicí. Bude představovat severní alternativu silničního spojení Prahy s Ostravou, které by odlehčilo přetížené D1.