Ministr starostovi po mnoha jednáních napsal, že víc vlaků ve městě zastavovat nebude. Podle Jaroslava Zedníka se naopak dokonce uvažuje o vyškrtnutí dalších dvou. Ve Třebové staví přes čtyři desítky rychlíků, těch obyčejných i vyšší kvality. Jak starosta pro Deník uvedl už dřív, rád by pro město a jeho spádový region přidal ještě dalších pět. Zajistit by měly především napojení na Bratislavu, Vídeň a Budapešť.

„Je to pro mě nepochopitelné. Nechceme po Českých drahách peníze, jen aby poskytovaly službu za veřejné prostředky,“ podivuje se starosta. „Pes“ je podle něj zakopaný na ministerstvu dopravy. Úředníci prý neberou v úvahu dopravní zatížení českotřebovského železničního uzlu, vidí jen malé sedmnáctitisícové město. A tak se roztočí další kolo jednání, aby je starosta Jaroslav Zedník přesvědčil o opaku, tedy že zastavování rychlíků nemá nic společného s velikostí města. V nadcházejících dvou týdnech je naplánováno jednání v České Třebové i na ministerstvu.

Česká Třebová zbraně neskládá, Jaroslav Zedník si je jistý podporou starostů ze spádového regionu. Pokud v jednáních neuspěje sama Česká Třebová, „potáhne za jeden provaz“ celý region.