Vlaky vyrazí na trasu z České Třebové přes Ústí nad Orlicí a Letohrad do Hanušovic. Historické jízdy připravil Pardubický kraj. „Cílem této akce je především další zatraktivnění turistické oblasti, kde se nachází nejen Králický Sněžník, ale také tvrz Bouda, Vojenské muzeum Králíky, středisko na Dolní Moravě nebo pěchotní srub K-S 14," sdělil hejtman Martin Netolický.

Jízdní řád - Králický Sněžník
odj. 8:24 Česká Třebová (příj. 17:34)
8:38 Ústí n. O. město (17:20)
8:53 Ústí nad Orlicí (17:17)
9:08 Lanšperk (16:31)
9:14 Dolní Dobrouč (16:25)
9:49 Letohrad (16:18)
10:02 Jablonné n. O. (15:41)
10:12 Těchonín (15:30)
10:20 Mladkov (15:19)
10:27 Lichkov (15:14)
10:48 Dolní Lipka(14:46)
10:55 Prostřední Lipka (14:38)
11:04 Červený Potok (14:32)
příj. 11:26 Hanušovice (odj. 14:03)

V čele vlaků se budou střídat lokomotivy Velký Bejček a Ušatá s motorovým vozem Krokodýl.

Jako první měla na trať vyjet lokomotiva 464.008 „Ušatá" nebo „Bulík" z roku 1935. Ovšem Pardubický kraj informoval, že jízdy historických vlaků budou s malou změnou. České dráhy totiž mimořádně nasadí stroj 464.202 „Rosnička" z Olomouce. Jedná se o prototypový stroj vyrobený v roce 1956 ve Škodě Plzeň.

Chtělo by to upravit text z printu, s ním už bohužel nic neudělám a titulek mám tuším že pojede "ušatá" , tak místo toho tu Rosničku".

„Na vlaky se určitě přijedu podívat. Železnice k Hanušovicím jednoznačně patří, stejně jako pivovar. Parní vlaky by mohly v létě město oživit," míní železniční nadšenec Jiří Knápek.   (pek, zr)

Pravidelné sobotní jízdy historických vlaků Králický Sněžník.Zdroj: archiv kraje a Deníku