Výsledky auditu starostu města Petra Hájka nepřekvapily. „Potvrzuje v některých oblastech to, co jsme si mysleli. To znamená, že na určitých odborech jsou špatně nastavené procesy. Konkrétně odbor vnitřních věcí vykonává širokou agendu a je přetížen, naopak o organizačním odboru se dá říci, že má ´volné kapacity´,“ podotkl starosta. Auditor vedení města doporučil, aby změnilo organizační schéma radnice. „Týká se to zejména odboru vnitřních věcí a odboru organizačního. Buď se množství práce mezi ně rozdělí, nebo se odbory sloučí a vytvoří jeden velký, který bude mít kapacity zabezpečit veškeré pracovní povinnosti,“ vysvětlil Hájek. Změny byly navrženy i na odboru školství a kultury, do jehož kompetencí by se měly přesunout záležitosti spojené s informačním centrem, informačním listem a partnerskými vztahy.
Audit řešil, zda radnice nemá nadbytečný počet pracovníků. „Letos má několik zaměstnanců odejít do důchodu. Byla nám položena otázka, zda musíme nahrazovat odcházejícího úředníka novým. Z pohledu auditora se dá snížit počet pracovníků o tři,“ uvedl Hájek. Úředníci prý z auditu vyšli „bez ztráty kytičky“. „Potvrdilo se, že po odborné stránce jsou připraveni. To jsem tušil, protože do nedávné doby to byli moji kolegové. Teď jde jen o to je restartovat s novým vedením, aby přistoupili na jiný styl práce, než byli zvyklí,“ dodává Hájek, který do zvolení starostou pracoval jako vedoucí investičního odboru na ústecké radnici.