Ústecký rodák byl jako výtvarník a muzikant od konce 60. let minulého století spjat s hnutím českého undergroundu. Po podpisu Charty 77 emigroval v roce 1982 i s rodinou do USA. Žil a tvořil v Hawthornu (New Jersey). Věnoval se převážně abstraktní malbě, elektronické hudbě a konceptuálním instalacím. Do rodného Ústí se vracel po „sametové revoluci“ poměrně pravidelně, i když ne příliš často. V roce 2008 ho ke společné výstavě pozval Jan Steklík, přední představitel českého výtvarného undergroundu a nepřehlédnutelná osobnost české výtvarné scény. Samostatné expozice dvou ústeckých přátel byly otevřeny v červnu zmíněného roku v místní Galerii pod radnicí. Pro Ladislava „Larryho“ Plívu byla výstava, na jejíž přípravě se nemalým dílem podílel i Orlický deník, úspěšným „comebackem“. V rodném městě svou tvorbu po „revoluci“ představil vůbec poprvé. Výstava se setkala s mimořádným ohlasem a dala se bez přehánění označit za jednu z nejvýznamnějších kulturních událostí roku 2008 v Ústí nad Orlicí. Ladislav „Larry“ Plíva prohrál boj se zákeřnou chorobou, které dlouho a statečně vzdoroval.