Je to krok zpátky, říká Procházka

Tento skiregion zaujal po podpisu smlouvy o společné jízdence místo významného lyžařského střediska v rámci České republiky a zřejmě i nejvýznamnějšího lyžařského centra Pardubického kraje. Na základě nové kategorizace středisek byl podle svých parametrů ohodnocen jako zlaté pětihvězdičkové České Top středisko. Společná jízdenka umožňovala fandům lyžování využívat přepravní zařízení obou údolí, jak je tomu zvykem u větších destinací u nás i v zahraničí.
To vše je ale zřejmě minulostí. V závěru minulého týdne byla totiž zveřejněna informace, že se zástupcům obou středisek nepodařilo dohodnout na spolupráci pro příští sezonu. Uvedl to Jiří Zámečník, jednatel společnosti Voda a sport Svitavy, která část čenkovického zimního areálu provozuje. Podle jeho slov byl způsob rozdělování tržeb s využitím takzvaného alpského koeficientu pro Čenkovice nevýhodný. Zvýhodňuje totiž areály s lanovkami oproti těm, kde fungují jen vleky. Stejné stanovisko zaujali i další provozovatelé vleků v Čenkovicích, Ski klub Česká Třebová a TJ Čenkovice.
„Zavedený alpský model byl ze strany Čenkovic vypovězen jako nevýhodný. V podstatě chtěli dotovat svá přepravní zařízení na úkor Červené Vody. V situaci, kdy jsme nebyli schopni dohodnout společnou časovou jízdenku, jsme navrhli společnou bodovou jízdenku. U ní by si každý přepravce řekl, za kolik chce klienta vézt, lyžaři by si projížděli body na jednotlivých stanovištích a vše by bylo v pořádku. Ani s tímto návrhem jsme ale neuspěli,“ řekl Orlickému deníku Radek Procházka ze Skiparku Červená Voda. „Je to škoda. Spojením středisek jsme klientovi nabízeli to nejlepší. A o klienta by nám mělo jít především. Přerušení spolupráce považuji za velký krok zpátky,“ doplnil.
Jiří Zámečník i Radek Procházka připustili, že by ještě k nějaké dohodě mohlo dojít. „Rozhodně si ale nemůžeme dovolit sponzorovat jiné podnikatelské subjekty,“ dodal k tomu Procházka.

Tratili až třicet procent tržeb

Zatímco Skipark Červená Voda zažil při své premiéře poměrně úspěšnou sezonu a přivítal kolem sedmdesáti tisíc návštěvníků, v Čenkovicích už taková spokojenost nevládne. Provozovatelé tamních vleků uvádějí, že oproti minulým zimám přišli až o třicet procent tržeb. Poukazují také na slabší propagaci.
V další sezoně tedy budou Čenkovice vystupovat samostatně a budou mít své jízdné. Zřejmě vytvoří i nové propagační materiály. (ký, čtk)