/ZEDITOVANÁ TISKOVÁ ZPRÁVA PARDUBICKÉHO KRAJE/

Termín zahájení prací zatím není přesně daný. Vše záleží například na tom, jak dopadne výběrové řízení na zhotovitele stavby. Administrativní část projektu se má stihnout v roce 2024, dokončení stavby je naplánované do konce roku 2026. Pardubický kraj je majitelem silnice, stejně jako všech ostatních komunikací II. a III. třídy.

„V současnosti odhadujeme náklady naší části (s Poláky - pozn. red.) sdíleného projektu na zhruba 170 milionů korun, dotace by podle aktuálního kurzu měla být zhruba 130 milionů. Poskytnutí finanční podpory nás těší a chceme co nejdříve zahájit přípravné práce. Jedná se o téměř desetikilometrový úsek a kromě sanace vozovky jsou v plánu například dělící ostrůvky a vjezdové brány na komunikaci,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Pardubický kraj chystanou modernizaci silnice pokládá za důkaz úspěchu při získávání dotací. "V úterý 12. prosince byl na pravidelném zasedání mezinárodního monitorovacího výboru programu přeshraniční spolupráce Interreg Česko – Polsko 2021-2027 schválen projekt na modernizaci silnice II/311 mezi Mladkovem a Jablonným nad Orlicí. Na tento záměr poskytne Evropská unie krajské samosprávě podle aktuálního kurzu v přepočtu přes 130 milionů korun. Pardubickému kraji se podařil výjimečný úspěch a uspěl v tvrdé konkurenci ostatních regionů – českých i polských. Z celkem osmi podaných projektů totiž uspěly pouze dva," uvedl mluvčí pardubického hejtmanství Dominik Barták.

Vizualizace dálnice D35 v úseku Ostrov - Vysoké Mýto s tunelem Homole
Tunel Homole na D35 dá stavařům zabrat. Nesmí se propadnout silnice I/17

Unie se finančním příspěvkem podle Bartáka snaží pomoci ke zlepšení přeshraničního dopravního spojení mezi obyvateli Pardubického kraje a polským okresem Kladsko (Powiat Kłodzki).

Informace kraje o rekonstrukci silnice najdete ZDE

„Je to velice pozitivní zpráva, protože to usnadní lidem cestování do práce, na nákupy či na výlet. Záměr realizujeme s polskými partnery, kteří budou opravovat silnici na své straně hranice. To vše je součástí naší širší strategie, díky které s Polskem propojujeme pohraniční oblasti, zlepšujeme kvalitu cestování a odstraňujeme bariéry mezi našimi národy a regiony. Toto je další střípek v mozaice naší spolupráce a další budou už brzy následovat. Modernizací úseku silnice II/311 dojde i ke zvýšení bezpečnosti, protože modernizace silnic většinou řeší sjednocení šířky vozovky a další stavební úpravy. Interreg uvolní na český a polský projekt dohromady v přepočtu přes 180 milionů korun a velká část z nich poputuje k nám do Pardubického kraje,“ uvedl krajský radní pro evropské fondy Ladislav Valtr, který zastupuje Pardubický kraj v monitorovacím výboru Interreg.

Mohlo by vás zajímat: VIDEO: Konečně. Projeďte se s Deníkem poprvé po obchvatu Svitav

Zdroj: Deník/ Iveta Nádvorníková