Vysoké nároky na lidi i vysoké náklady

„Dny byly ve znamení přeháněk s krátkými pauzami. Pro nás to znamenalo každý den čtyřiadvacetihodinové nasazení s minimálními přestávkami. Je pravda, že pro posádky sypačů byly tyto dny hodně náročné, a to jak po fyzické, tak i psychické stránce, a to hlavně v noci. Tento tip zimy je také hodně náročný ve vztahu k finančním nákladům, protože se musí neustále obnovovat posyp. Takže tahle zima nás bohužel už v tuto chvíli vyčerpává jak po stránce nasazení lidí, tak po stránce finanční," řekl ve středu Orlickému deníku Roman Vodička z ústeckého provozu „suzky".
Podle slov silničáře se v okrese dařilo sjízdnost silnic udržet a zatím nebyly zaznamenány nesjízdné úseky. „K údržbě stačily sypače a radlice, těžká technika stále ještě nasazena být nemusela. Krátkodobě neprůjezdná byla řada úseků, ať už někde uvízl nějaký kamion nebo došlo k dopravní nehodě. Ale že by se nedalo někde dlouhodobě projet, to jsme nezaznamenali," uvedl. Jak dodal, technika silničářů je přes stálou permanenci v pořádku. „Zatím se nám ji daří držet provozuschopnou, když dojde k nějakému krátkodobému výpadku, máme náhradní vozidlo. Žádná závažnější porucha, která by nějakou techniku vyřadila na delší dobu, nás zatím nepotkala," dodal Roman Vodička.

Silnice v okrese byly ve středu před polednem sjízdné. Jak ale Roman Vodička zdůraznil, řidiči musí při jízdě dbát velké opatrnosti.
„Všechny silnice v okrese jsou sjízdné, řada úseků ale s maximální opatrností. Na chemicky udržovaných vozovkách leží rozbředlá vrstva sněhu a průběžně se odstraňuje. Pokud nám vydrží dnešní charakter počasí a přestane nám sněžit, mohly by být během dne tyto komunikace holé a mokré. Na ostatních vozovkách je ujetá vrstva sněhu, která se průběžně pluhuje a provádí se posyp v důležitých a dopravně nebezpečných místech, jako jsou směrové oblouky, prudká stoupání, autobusové zastávky nebo křižovatky," informoval silničář.
Sníh, který padal v noci na středu a ve středu časně ráno, byl mokrý, ujížděl se a postupně rozbředával. Řidiči se museli přizpůsobit stavu vozovek. „Musí přizpůsobit jak rychlost, tak i styl jízdy. Nechápu řidiče, kteří na těchto silnicích prudce akcelerují, určitě si zadělávají na problém. Auto jim může lehce někam sklouznout. A oni pak hledaní viníka úplně někde jinde," uzavřel Roman Vodička.
A jaké byly poslední dny na silnicích z pohledu policie? V podstatě se dá říci, že řidiči rozmary počasí zvládali. „V pondělí došlo na Orlickoústecku k pěti dopravním nehodám, které podléhají oznamovací povinnosti. To znamená, že buď při nich bylo způsobeno zranění, nebo škoda třetí osobě či škoda na vozidlech přesahující částku sto tisíc korun. Pro upřesnění, u těchto nehod došlo k jednomu lehkému zranění," informovala tisková mluvčí policie Lenka Vilímková. Jak dodala, došlo ještě k jedné nehodě bez oznamovací povinnosti.
V úterý byly v okrese zaznamenány pouze dvě dopravní nehody, obě podléhající oznamovací povinnosti. Ve středu hodinu po poledni evidovali policisté jedinou dopravní nehodu podléhající oznamovací povinnosti a tři, které této povinnosti nepodléhaly. Škody při nehodách, k nimž došlo od pondělí do středečního poledne, byly předběžně odhadnuty na 240 tisíc korun. „V souvislosti s počasím jsme nezaznamenali zvýšený počet dopravních nehod. A to ani ve městech, kde se po komunikacích často jezdilo s obtížemi. Řidiči jsou opatrní," uvedla tisková mluvčí.