„FRČÍ" DOPOLEDNE

Řečí čísel… Počet klientů využívajících služby Senior dopravy ve městech a okolí:
Ústí nad Orlicí: 482
Česká Třebová: 342
Lanškroun – senioři: 172
Vysoké Mýto: 157
Lanškroun – děti: 11

ČČK si vede o projektu podrobné statistiky, díky kterým dokáže říci, že nejvíce klientů evidují v Ústí nad Orlicí (482) nebo třeba i to, že největší zájem o službu je dopoledne, mezi devátou a jedenáctou hodinou. V Lanškrouně mohou službu využít nejen senioři, ale i děti mířící do speciální základní školy. „Ve všech městech, kde službu dnes nabízíme, využívána je. Dochází samozřejmě k různým rozdílům jak v četnosti tak i účelům. Ve všech městech je služba nejvíce využívaná k návštěvě lékaře nebo zdravotnického zařízení. Ale například v České Třebové hodně senioři jezdí na chaty nebo na hřbitov. V Lanškrouně je více využívaná k návštěvě zdravotnického zařízení mimo své město," konstatoval ředitel ČČK Ústí nad Orlicí Martin Hodoval.

SBÍRAJÍ DOTAZNÍKY

Senior doprava by mohla být zavedena i v Chocni. „Osobně jsem zřízení této služby velmi nakloněn," uvedl místostarosta Pavel Zeman s tím, že se o zřízení pokouší už skoro rok. V zářijovém zpravodaji město vyzvalo občany, aby se zapojili do dotazníkového šetření. Jeho délka byla prodloužena do konce listopadu. „Doposud bylo odevzdáno velmi málo návratek," podotkl místostarosta.

Služba je finančně podporována jednotlivými městy. „Jedná se o službu pro občany města a s ní jsou spojeny finanční náklady na provozování," upozornil Martin Hodoval s tím, že bez podpory měst to nejde.

S tím, že by službu museli finančně podpořit, Choceň počítá. „Roční příspěvek ze strany města se bude šplhat k částce 250 tisíc korun," odhaduje místostarosta a dodává: „Jsem přesvědčen, že v současné době, kdy nám populace stárne a většina mladých odjíždí do větších měst, za prací, je třeba věnovat tomuto stylu péče o seniory stále větší pozornost."