Mosty a lávky, vedoucí přes Tichou Orlici i desítky let, stárnou a opotřebovávají se. Mnohé se už hlásí o opravy, proto nechali choceňští radní mosty a lávky posoudit experty. Jak z jejich závěrů vyplynulo, akutní nebezpečí pro současné uživatele mostů sice nehrozí, ale pokles jejich možného zatěžování je alarmující.

„Je nutné včas začít stav mostů i lávek postupně řešit,“ říká místostarosta Ladislav Valtr. Jednou z priorit vedení města je tedy celková rekonstrukce velkého mostu přes Tichou Orlici u Obchodní akademie. Ta by mohla být realizována v příštím roce, vlastní stavba mostu, jež si vyžádá přechodná dopravní omezení, by neměla trvat déle než tři až čtyři měsíce. „Výsledkem by měl být nový most, a to bez současného zúžení vozovky, což zvýší bezpečnost a plynulost provozu. Novou konstrukcí bude významně posíleno nejen jeho maximální zatížení, řešena by měla být i výšková ´kompatibilita´ na připravovaná protipovodňová opatření města,“ vysvětluje Valtr. Náklady na úpravy mostu se odhadují na 15 milionů korun, avšak maximálně čtvrtina půjde z městského rozpočtu. Choceňská radnice pracuje na získání dotace od státu či významné finanční spoluúčasti Povodí Labe.

Po provedení protipovodňových opatření, která budou podle místostarosty Valtra brzy rovněž zásadním tématem, se uvažuje o řešení Jiráskovy lávky z Jiráskovy ulice na Lhotu. Komplex protipovodňových opatření je v současné době v poslední fázi projekčních příprav, přičemž realizaci opatření lze očekávat již v letech 2009 – 2010.

(pá)