Firmy v našem regionu se potýkají nejen s nedostatkem řemeslníků, ale i řidičů. Řidiče kamionů poptává společnost Šmídl, kamioňáky i řidiče autobusů shání i Icom transport.

Logistické centrum Šmídl ve Vysokém Mýtě dokončilo na začátku letošního roku pátou halu. Nedostatek řidičů brání rychlejšímu růstu společnosti. „Nedostatek řidičů trápí nejen naši firmu, ale je to problém celorepublikový a určitě nebude v dohledné době vyřešen k uspokojení všech. Kvalitní řidiče hledáme stále. Na stavu řidičů záleží rozvoj firmy, čím více schopných a kvalitních řidičů profesionálů budeme mít, tím více bude možné divizi dopravy rozšiřovat," říká jednatelka firmy Martina Šmídlová.

Obě zmíněné firmy se snaží potenciální zaměstnance maximálně motivovat. A za volant lákají i ženy! „Práce je vhodná i pro ženy a v některých případech odvedou práci mnohem lépe než kolegové muži," je přesvědčená Martina Šmídlová. 

„Motivace je u každého jiná. Někoho motivuje výše mzdy, někoho způsob komunikace a organizace práce dispečerů, dále je motivací i kvalitní vozový park, stabilita firmy, celkově firemní kultura, přístup k zaměstnancům a mnoho dalšího," říká ze své zkušenosti jednatelka firmy Šmídl.

Icom jako motivaci poskytuje mimo jiné různé benefity, například hradí rozšíření řidičského oprávnění. Rozšířit řady řidičů se snaží aktivním přístupem: o uplynulém víkendu veřejnosti firma umožnila usednout za volant kamionu a autobusu! 

Řidičkou (nejen) autobusu na vlastní kůži

Levá noha hledá spojku marně. Automat! A navíc hodně pohodlný a se skvělým výhledem. Sedím v kamionu značky Mercedes v barvách Icom. Seznámím se s ovládáním, kontrolkami, volant mám pohodlně nastavený, tak můžeme jet. Čeká mě několik desítek metrů mezi kužely po dvoře ČSAD. Za zády mě klidně naviguje instruktor a dohlíží můj syn. Radí mi, jak si najíždět. Kužely moji jízdu ustály…

Šlo to dobře, tak teď autobus. Moji premiéru v tomhle obrovi s názvem Setra si nenechá ujít hejtman Martin Netolický, který si mě stopnul. Po žertech o ceně jízdenky se rozjíždím. S tolika metry (a muži) za zády je zdolávání zatáček náročnější, ale i závěrečným zúženým úsekem to díky radám instruktora zvládám. Pánové mi i zatleskají :-) a ředitel ústeckého ČSAD mi žertem nabízí místo řidičky. Za volant sedá hejtman, trochu s námi škubne, ale při druhém kolečku už je z něj zkušený autobusák…

Den s Icom transport dal příležitost řídit kolosy na kolech nejen nám, ale všem, kdo v sobotu do areálu ČSAD zavítali. Byli jsme tak trochu jako děti na dopravním hřišti, nicméně akce mohla dodat odvahu hlavně ženám. Ty, které baví řízení, totiž klidně můžou řídit i autobus! 

Ženy za volantem…

Orlickoústecko – Marcelu Václavíkovou už od dětství lákala auta. Vystudovala automobilní školu v Boskovicích, kde získala řidičské oprávnění skupiny C a začala snít o řízení kamionu. „Myslela jsem si ale, že když jsem žena, tak to nebude moc reálné. Musela jsme se smířit s pozicí ve fabrice. Byla jsem sice v oboru, ale nebylo to ono," svěřila se pro magazín Šmídloviny.

Dnes tato třiadvacetiletá žena brázdí silnice s Ivecem v barvách společnosti Šmídl. Splnila si sen. Velkou roli v tom sehrál její přítel, který ji podpořil a s nímž jezdí – mimo jiné jeden z nejlepších mladých řidičů u nás. „Poznala jsem Honzu Sekota, a ten mne podpořil. Díky tomu, že pracoval u firmy Šmídl, tak se za mě přimluvil a rázem tu bylo nové vysněné povolání s dobrým výdělkem," ohlíží se za svou cestou mladá žena.

Co mělo motor, volant nebo aspoň řídítka, lákalo také Ivetu Šimonovou. Postupem času si udělala „papíry" na různá motorová vozidla, chvíli se živila jako řidička kamionu. Nezaměstnanost ji potom „nakopla", aby si udělala řidičák i na autobus. Jako řidička autobusu společnosti Icom transport jezdí od roku 2013. „A chci jezdit dál," nechala se slyšet na akci Pojďte si zajezdit s mercedesem v ústeckém ČSAD.