Stejně jako například v Litomyšli jim pomáhá úsekové měření.

Začnou měřit naostro

Řidiče na úsekové měření od včerejška upozorňuje dopravní značení. „S ostrým měřením začneme od pondělí. Jde nám o bezpečnost, chceme docílit, aby řidiči jezdili tak, jak se má," shrnul starosta obce Libor Gremlica. První výsledky ale ovlivní semafory, které dočasně přes část obce pouští vozidla pouze jedním jízdním pruhem.

Dosud byly radary ve zkušebním provozu. „Byl zde nastavený přísný rychlostní limit a čísla těch, kteří rychlost překročili, byla opravdu vysoká," hodnotil výsledky starosta České Třebové Jaroslav Zedník.

Názory na úsekové měření se mnohdy rozcházejí. Místní obyvatelé radary vítají. Jejich názory přibývají na Facebooku: „Konečně, člověk aby se tu bál přejít silnici. Jen tak dál! Radary všude." S argumenty přicházejí i odpůrci: „Doufám, že se někdy v budoucnu najde někdo, kdo tohle městům už konečně zakáže. Není to o ničem jiném než o plnění kasičky."

Starosta Libor Gremlica si však měření rychlosti chválí. „Od chvíle, kdy byly semafory namontované, se dopravní situace zlepšila a auta jezdí pomaleji," řekl.

Jak radary fungují

Radary změří čas, za který auto ujede určitou vzdálenost. Přímo na vozovce jsou zároveň namalované bílé čáry, které znázorňují počátek a konec měřeného úseku. Případné přestupky řidičů bude řešit českotřebovská Městská policie a odbor dopravy.

Úsekové měření v Třebovici nebude v regionu pravděpodobně tím posledním. „Česká Třebová zvažuje, že by v příštím roce vytipovala s policií úsek na silnici I/14, kde bychom chtěli také udělat jedno úsekové měření," sdělil starosta Jaroslav Zedník. Kvůli plánované opravě silnice I/14 si ale město na jeho instalaci ještě bude muset počkat.

Rekonstrukce Hýblovy ulice v České Třebové
Frekventovanou Hýblovu ulici otevřeli s předstihem