Nestabilní terén silnice, jež se nachází v těsné blízkosti Tiché Orlice, už minulý rok překvapil nejen hejtmanství, ale také stavbaře, kteří byli nuceni předčasně ukončit práce na zakázce.

„Navýšení prací v tomto rozsahu nebylo možné řešit dodatkem smlouvy,“ uvedla Jana Kohoutová z odboru komunikace firmy Strabag, která měla opravu silnice na starost. Stavbaři tak loni v létě sbalili stroje a stáhli z místa zaměstnance. „Práce na projektu byly ukončeny na základě oboustranné dohody,“ řekla Kohoutová.

Pardubický kraj proto následně vypsal výběrové řízení. Předcházelo mu však zabezpečení a statické zajištění svahu a také nová projektová dokumentace.

Psali jsme již:

Začátek uzavírky — křižovatka silnice II/315 (ul. J. Haška) s místní komunikací, mostu k nádraží ČD v Ústí nad Orlicí.
Modernizace silnice z Ústí na Hrádek bude konečně pokračovat. Stojí 50 milionů

Podle Věstníku veřejných zakázek kraj počítá, že oprava sedm kilometrů dlouhého úseku vyjde na téměř sto milionů korun. „Museli jsme stavební práce přerušit a následně po dohodě s původním dodavatelem byla ukončena také smlouva. Do té doby se podařilo dokončit modernizaci silnice z Hrádku až po křižovatku se Sokolskou ulicí v Kerharticích,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

S novým dodavatelem kraj nyní podepsal smlouvu. Na staveniště by se silničáři měli vrátit 1. července. Na místě v současné době probíhají průzkumné vrty a další přípravné práce. „Naším cílem je co nejdříve zprovoznit úsek od křižovatky se Sokolskou ulicí směrem k mostu typu Bailey Bridge, který bude pro tyto potřeby nutné upravit. Následně by zbytek dopravy pokračoval přes Kerhartice k hlavnímu nádraží,“ řekl Netolický. Hotovo by mělo být ještě letos.

Začátek uzavírky — křižovatka silnice II/315 (ul. J. Haška) s místní komunikací, mostu k nádraží ČD v Ústí nad Orlicí.
Práce na silnici v Hrádku u Ústí stojí. Zhotovitele kraj stále ještě hledá

V červenci by podle hejtmana měla začít modernizace dalšího úseku silnice II/315, a to z Ústí nad Orlicí směrem na Skuhrov, kde naváže na úsek Skuhrov – Lanškroun, který byl dokončen v listopadu 2020. Kraj za něj zaplatil 150 milionů korun. Modernizovaný úsek byl zde na dvou místech, a to na výjezdu z Lanškrouna a na Skuhrově, pokryt „tichým“ asfaltem, který snižuje hlučnost vozovky.

Plán objízdných tras:

Po dobu oprav je silnice uzavřená od křižovatky silnice II/315 (ulice J. Haška) k vlakovému nádraží až po silniční most pod Hrádkem. Stanovená obousměrná objízdná trasa tak zřejmě ještě několik dlouhých měsíců potrvá. Vede přes silnici I/14 Ústí nad Orlicí, Libchavy, České Libchavy, silnici II/312 Orlické Podhůří-Rozsocha, Mostek, Choceň, silnici II/317, silnici II/315 Choceň, Zářecká Lhota, Svatý Jiří, Jehnědí, dále směr Sloupnice. Vjezd do Kerhartic je stále povolen pouze vozidlům integrovaného záchranného systému, autobusům a rezidentům přilehlých obcí.