Turistická sezona už klepe na dveře. Jednou z priorit Pardubického kraje je přilákat do regionu více turistů. Není tak náhodou, že kraj investuje peníze do opravy některých míst. Atraktivní se pro budoucí návštěvníky má stát například Králicko a Tvrz Bouda, kde v minulých letech proběhla zásadní rekonstrukce vstupního objektu.

„Po elektrifikaci ze Suchého Vrchu a výstavbě provozní budovy pokračuje kraj další etapou rozvoje tvrze pro zvýšení turistické atraktivity,“ řekl hejtman kraje Martin Netolický.

Hotely a penziony v regionu se tak i zde chystají na sezonu. Mezi nimi například Penzion Pod sjezdovkou v Čenkovicích, kde v minulých měsících investovali do opravy vnitřních prostor, které mají nabídnout lepší komfort ubytovaným zákazníkům.

„Zdražování nám samozřejmě nepomáhá, spíše naopak. Ceny se tak postupně musí navyšovat i u nás,“ uvedla provozní penzionu Michaela Dvořáková. Výrazné zdražování se ale zatím nekoná.

A neplánují jej ani v nedalekých Výprachticích. „Musíme přistoupit k drobnému navýšení, neplánujeme však skokově navýšit ceny,“ uvedl majitel Penzionu Patriot Marek Macháček. Minulý covidový rok ve Výprachticích prý opravili nejnutnější, vymalovali vnitřní prostory a v místním wellness vyměnili nová led světla. „To vše proto, aby se u nás hosté cítili, jako když jedou do nového. Nejvíce návštěvníků k nám totiž jezdí na doporučení,“ dodal.

Cestu, jak zatraktivnit služby, hledá také Horský resort na Dolní Moravě. Proto už v polovině května otevře nejdelší visutý most světa. Ten měří více než 720 metrů a tyčí se nad údolím Mlýnského potoka. I zde ale mají návštěvníci možnost ušetřit. Středisko totiž doporučuje nakupovat s předstihem a on-line. To je podle provozovatelů cesta, jak nejvíce ušetřit.

„Při nákupu on-line s krátkou a rychlou registrací pořídí návštěvníci vstupenky vždy výhodněji. Navíc u nás objeví i speciální tarify. Na e-shopu stačí zadat svou mailovou adresu a vstupenky s QR kódem obratem přijdou do e-mailové schránky,“ uvedl marketingový ředitel resortu Tomáš Drápal.