Ministerstvo kultury bude sám reprezentovat Jiří Besser. Hlavním tématem návštěvy Ústí nad Orlicí, Vysokého Mýta a Pardubic bude dopravní problematika.
Každý z pozvaných starostů má na jednání připravené stěžejní téma, a tak v Ústí dojde na modernizaci koridoru a rekonstrukci nádraží, v Mýtě na téma R35. Také Česká Třebová, i když není v oficiálním itineráři ministerské návštěvy, chce vytěžit maximum.
Právě Třebová bude první zastávkou ministra Bárty. Na perón východočeského železničního uzlu vkročí těsně po 10. hodině, kdy přijede expresem Landek. Přivítají ho starosta Jaroslav Zedník, hejtman Radko Martínek a náměstek pro dopravu Jan Tichý.
Českotřebovský starosta doufá, že ministr, až bude přestupovat do autobusu Iveco, stihne omrknout nový moderní dopravní terminál. Jeho prioritou je téma zastavování vlaků vyšší kvality v České Třebové. „U kulatého stolu bych panu ministrovi chtěl předat podklady k tématu zastavování vlaků, abychom konečně nastartovali normální komunikaci. Očekávám, že se o věci začneme bavit jako partner s partnerem,“ říká Zedník.
V Ústí nad Orlicí všichni zasednou ke kulatému stolu.
Kromě ministrů, zástupců kraje a starostů budou židle připraveny také například pro Bohuslava Navrátila, náměstka úseku pro strategii SŽDC, Milana Macenauera, náměstka GŘ ČD pro správu majetku. Po krátkém brífinku by měla následovat prohlídka ústeckého nádraží. Tam ministry přivítají členové občanského sdružení Nádraží nedáme! Martin Kadrman a Olga Sommerová. „Z naší strany půjde o poděkování pánům ministrům, zároveň očekáváme, že se dozvíme, kdy a za jakých okolností by měla být zahájena modernizace koridoru a rekonstrukce nádraží,“ uvedl Martin Kadrman. Následovat bude přesun do Vysokého Mýta. Pracovního jednání s ministerskou delegací se kromě starosty Vysokého Mýta Miloslava Souška zúčastní také zástupci měst Chrudim a Litomyšl. Hlavními body jednání mají být obchvaty měst a rychlostní komunikace R35. V Mýtě je naplánována také návštěva společnosti Iveco. Poté delegace Orlickoústecko opustí. Poslední zastávkou budou Pardubice, tam bude jednání k dopravní problematice pokračovat tématy R35, mýtné, vážení kamiónů, kategorizace silnic, zdvojkolejnění trati Pardubice – Hradec Králové, železniční koridor, obchvaty měst Litomyšl, Svitavy.