Vážený pane Sedlaku,
dopravní situace v Ústí nad Orlicí mi je lhostejná. Ač z Lanšperka, rozhodně si osobuji právo na dopravní obslužnost a protestuji proti vyhrožování zákazem průjezdu autobusů Tvardkovou ulicí. Jsem obyvatelem Pardubického kraje, který dotuje hromadnou dopravu. Platím nemalé finanční prostředky za autobus a požaduji adekvátní službu. Jednoznačně zastávám názor, že nová trasa je pro obyvatele z vesnic konečně přínosem. Místostarostu města Ústí nad Orlicí nesmyslně nenapadám, pouze protestuji proti jeho nehorázným výrokům v tisku. Autobusové nádraží uprostřed města Ústí nad Orlicí je jistě skvělé, ale doba velkookresního města je ta tam, obchodní zóny úplně někde jinde než na náměstí a účelné propojení s železniční dopravou naprosto nulové. A autobus k železniční zastávce Ústí-město nám z vesnic rozšiřuje možnost využití nových soukromých vlakových spojů.
Zastávka u nemocnice a zdravotnického zařízení je naprosto opodstatněnou a může sloužit území s tisíci obyvatel venkova. V současnosti nové zastávky „okruhu“ využívají už desítky lidí denně. Jak vidím, slouží i obyvatelům Ústí nad Orlicí jako městská doprava.
Přecházení přes rušnou komunikaci řešte na ústecké radnici. Jak mají vypadat bezpečné a moderní přechody pro chodce, lze spatřit v nedaleké České Třebové.
Panu Sedlakovi děkuji za rozbor mé dopravní situace. Doporučuji však seznámit se s jízdním řádem vlakových spojů. Obhajovaný místostarosta jistě ví o dohodách před spuštěním nových jízdních řádů, a to včetně počtu projíždějících autobusů. Námitky mohl podat každý občan v dostatečném předstihu.  
Nemožnost použít vlak je kompenzována náhradou v podobě zmiňovaných autobusových spojů, které jsou výsledkem připomínkového řízení k novým jízdním řádům ke konci roku 2011. Firma Oredo, s. r. o., v této věci skutečně splnila svůj slib. Autobusy měly nahradit zrušené železniční zastávky Lanšperk a Černovír a jejich cestující dopravit na železnici v Ústí nad Orlicí. Dopad železniční obslužnosti byl zmírněn, ale i tak např. ze 16 možných spojů z České Třebové na Letohrad lze využít pouze 7 spojů! Po 16. hodině se z práce a ze škol občané malých vesnic vlakem ze zmiňovaného směru normálně nedostanou! Pana Sedlaka ujišťuji, že si poradím. Koupím staré auto a budu v klidu projíždět Tvardkovou ulicí. Problém je v tom, že se nejedná pouze o mě!  Radim Dušek