Situace je jako přes kopírák té z roku 2007, kdy šly Eko Bi a město do rizika a načerno postavily na Pekláku lanový park, aby stihly turistickou sezonu.
Administrativní problémy nebo obavy Lesů ČR o odpovědnost za případné úrazy, to byly kusé informace, které se objevily po zrušení oficiálního otevření bikeparku v den vysvědčení. Od té doby veřejnost i bikeři tápou.
„Lesy ČR jsou jediný vlastník, od kterého ještě nemáme souhlas, přitom nám ho ale přislíbily. Záměr s nimi byl předjednán," říká zaměstnanec Eko Bi Zdeněk Vávra. Nad jejich údajným obratem jen kroutí hlavou a dodává: „Je důležité říct, že jinde Lesy podobné projekty podporují."

Záměr projednali. Ale kdy?

Mluvčí Lesů ČR Zbyněk Boublík o projednání záměru hovoří také, z jeho vyjádření plyne, že sled událostí mohl být jiný: „Zaměstnanci Lesů ČR neoprávněné vyznačení trasy zjistili při provádění běžné kontroly lesa. Bylo zjištěno, že vlastník sousedních pozemků bez jakýchkoliv povolení a souhlasů vyznačil mimo lesní cesty páskami část lesa mezi stromy a na pozemku Lesů ČR provozuje adrenalinový cyklosport. Vlastník vedlejšího pozemku, který neoprávněně trasu vyznačil, byl vyzván k odstranění značení. Poté, co Lesy ČR upozornily na neoprávněné zřízení trasy a využívání pozemku, zájemce o vybudování cyklotrasy ústně jednal o svém záměru."
Také starosta České Třebové Jaroslav Zedník zmiňuje předjednání záměru, je ovšem více zdrženlivý: „Záměr nepředjednávalo město, ale Eko Bi. A jak dalece, jestli písemně, nebo ústně, to nevím."
Za další rozvoj úspěšného areálu Peklák chce bojovat. Už tento týden bude jednat na generálním ředitelství Lesů ČR. O čem, nechtěl předjímat. Mluví se však o možnosti směny dotčených pozemků. K té je však mluvčí Zbyněk Boublík skeptický: „Směna nebo prodej pozemků není reálná, protože předmětná část lesa tvoří ucelený komplex hospodářského lesa, spravovaný Lesy ČR." Jaroslav Zedník přesto zůstává optimistou a jako zkušený biker věří, že se po jedné z tratí, které prý patří k nejtěžším v republice, brzy sveze: „Já bych byl rád, protože si myslím, že je to dobrý projekt."
Jestli se vlek pro bikery rozjede alespoň ve druhé polovině prázdnin, by se mělo vyjasnit možná už tento týden. Původní plán byl bikepark provozovat o prázdninových pátcích, sobotách a nedělích vždy od 10 do 18 hodin. Vlek na Pekláku by měl být přes léto uzpůsoben pro bikery. Cyklistické sjezdové tratě vznikly v lesích po obou stranách sjezdovky. Nabízejí tři druhy tratí různých stupňů obtížnosti. Modré pro ty, kdo zvládají aspoň základy jízdy v terénu, náročnější červené pro ty, co to už trochu umějí, a černé pro experty, kteří umí na sjezdových kolech. Tratě jsou značené, nechybí na nich klopené zatáčky, skoky nebo dřevěné lávky.