Nikdo nepochybuje, že by na frekventovaném úseku mezi Lanškrounem a Rudolticemi měla stát cyklostezka. Projektu už byla přiklepnuta dotace, ovšem samotná stavba se zastavila ve fázi „papírování“.

To není dobrá zpráva hlavně pro řadu cyklistů a chodců, kteří poměrně nebezpečnou silnici používají při cestách do práce nebo do školy. Na exponovaném místě se už totiž umíralo, na konci roku 2007 auto srazilo jedenáctiletou chodkyni.

Stavbu cyklostezky připravuje svazek obcí Lanškrounsko. Původně pracoval pouze na přípravě úseku od železničního přejezdu v Lanškrouně k odbočce ze silnice k Zámečku, zbývající část si chtěly zajistit Rudoltice samy. Po roce 2009 však s novým vedením obce nastala změna a Rudoltice požádaly o sloučení obou částí cyklostezky do jedné akce se svazkem Lanškrounsko jako investorem. V tomto duchu se začala dopracovávat dokumentace. Plán zněl: připravit vydání stavebního povolení do konce roku 2010 a v roce následujícím požádat Státní fond dopravní infrastruktury o dotaci.

„Loni se však objevila možnost získat dotaci z fondu v roce 2010, což by znamenalo výstavbu a zprovoznění cyklostezky už letos,“ popisuje anabázi manažer sdružení Antonín Fiala. „Lanškrounsko získalo příslib poskytnutí dotace ve výši deseti milionů s podmínkou doložení řady správních a majetkoprávních dokumentů do března 2010. Bylo rozhodnuto připravit všechny požadované dokumenty k březnovému termínu, což znamenalo prakticky během tří měsíců zpracování dokumentace ke stavebnímu povolení, vydání stavebního povolení v právní moci, dořešení majetkoprávních vztahů dle podmínek státního fondu a zajištění spolufinancování akce,“ upřesnil.

Vedení svazku se společně s úředníky lanškrounské radnice a rudoltickým obecním úřadem pustilo do práce a během krátkého času veškeré dokumenty pro Prahu připravilo. Pracovníci státního fondu však měli připomínky k doložení majetkoprávních vztahů. „Prvé z nich se nám podařilo vysvětlit a obhájit, tu poslední však již ne. Připomínka se týká pojmenování budoucích právních vztahů ke dvěma pozemkům, dotčených stavbou cyklostezky, ve vlastnictví České republiky a ve správě Ředitelství silnic a dálnic. Pracovníky fondu se nám nakonec o úplnosti a bezchybnosti naší žádosti přesvědčit nepodařilo,“ rozčarovaně konstatoval Antonín Fiala.

Suma sumárum: sdružení dotaci nedostalo a v případě dotačních programů se odvolat nemůže. Jedinou možnost, kterou má, je požádat o dotaci znovu v roce 2011. Stavba cyklostezky se tak posouvá do budoucnosti. „Je zřejmé, že v takto exponovaném místě, kterým úsek silnice I/43 mezi Rudolticemi a Lanškrounem je, je každé zpoždění výstavby cyklostezky velmi nemilé. Vyčerpali jsme však všechny standardní možnosti,“ dodal Fiala.