Žebříčku vévodí studenti ze ZŠ Jindřicha Pravečka Výprachtice. V matematice mají první místo. U českého jazyka jen těsně druhé místo. V žebříčku se možná trochu překvapivě umístila i řada venkovských škol. Nejlepších pět v matice i češtině najdete v tabulkách.
ZŠ Jindřicha Pravečka Výprachtice má kapacitu 245 žáků a kantoři i vedení mají z výkonů svých svěřenců radost. „Dobré výsledky žáků v přijímacím řízení i v dalších soutěžích, kterých se naši žáci pravidelně zúčastňují, nás velmi těší,” sdělil zástupce ředitele školy ve Výprachticích Jiří Formánek.
Tady válí v matice
Nejúspěšnější školy na Orlicku dle výsledků přijímaček (v procentech)
ZŠ Jindřicha Pravečka, Výprachtice 52,91 %
ZŠ Vincence Junka, Dolní Čermná 50,43 %
ZŠ a MŠ Tatenice 48,19 %
ZŠ Horní Čermná 46,04 %
ZŠ Komenského 11, Ústí nad Orlicí 45,42 %
Podle Formánka nezáleží na velikosti školy, ale na preciznosti ve výuce. „Ukazuje to, že i malá škola může poskytovat stejně dobré vzdělání jako školy velké,” dodal zástupce ředitele.
A jaký je tedy jejich recept na úspěch u přijímaček? „Úspěšnost spočívá v každodenní práci všech učitelů naší školy. V devátém ročníku jsou navíc otevřeny zájmové útvary Cvičení z ČJ a Cvičení z M, které jsou zaměřeny na přípravu na přijímací zkoušky. O tyto zájmové útvary je z řad žáků velký zájem,” vysvětlil Formánek.
V žebříčku těch nejúspěšnějších jsou také žáci Základní školy Komenského v Ústí nad Orlicí. Podle vedení školy výsledky žáků z přijímacích zkoušek pravidelně monitorují a mají také zpětnou vazbu ze středních škol.
„Ve škole si zakládáme na kvalitní výuce nejen v posledním devátém ročníku, ale během celé školní docházky. Učivo na druhém stupni je rozvrženo, aby žáci v devátém ročníku měli dostatek času na opakování,” vysvětlil ředitel školy Radek Škarka.
Tady válí v češtině
Nejúspěšnější školy na Orlicku dle výsledků přijímaček (v procentech)
ZŠ Horní Čermná 59,25 %
ZŠ Jindřicha Pravečka, Výprachtice 59,15 %
ZŠ Komenského 11, Ústí nad Orlicí 58,78 %
ZŠ Javornického, Vysoké Mýto 58,17 %
ZŠ a MŠ Libchavy 56,82 %
Pro deváťáky je na této škole od září připraven speciální systém doučování z českého jazyka a matematiky. Tato forma podpory žáků je realizována před nebo po vyučování.
„Výsledky z doučování pravidelně konzultujeme s rodiči. I jim je poskytována podpora v oblasti informační a konzultační,” popsal ředitel přípravu na přijímačky.
Podle něho pomáhá také systém domácí přípravy, kdy učitelé připravují žákům materiály na opakování a na studium. „Na přijímací zkoušky připravujeme žáky již od září. Nečekáme na poslední chvíli. Při přípravě dbáme i na individuální potřeby jednotlivých deváťáků," poznamenal Škarka.
Úspěch žáků tkví také v práci učitelů, jak zmínil ředitel. „V neposlední řadě máme i skvělé pedagogy, kterým na výsledku žáků na přijímačkách skutečně záleží. Během celého devátého ročníku pedagogové pozitivně motivují žáky,” řekl s vděkem ředitel Škarka.
Jak a podle čeho jsme vybírali nejlepší školy
Co znamenají čísla u škol?
Jde o průměrné procento dobře vyřešených úkolů z matematiky nebo českého jazyka žáky na dané škole v přijímacích testech za posledních pět let. Číslo 50.00 tedy znamená, že žáci vyřešili v průměru polovinu přijímacího testu.
Do výběru jsme zahrnuli všechny školy z daného okresu, které měly minimálně 20 žáků v devátých třídách, kteří dělali přijímací testy.
Kvůli relevanci dat jsme se zaměřili pouze na přijímací zkoušky na čtyřletá studia (téměř 90 procent všech) a vynechali jsme přijímačky na víceletá gymnázia.
Zdroj: prijimacky.ai a Cermat