Silničáři se posunuli jen o několik stovek metrů dál ve směru na Litomyšl. Aktuálně se opravuje úsek mezi Vysokým Mýtem, konkrétně od benzínové stanice, a Hrušovou. Dopravní provoz je sveden do jednoho pruhu. Přes den (mezi sedmou hodinou ranní a pátou odpolední) je řízen pracovníky stavby, večer a v noci semafory.
Stavební práce jsou rozplánované do etap. „V průběhu září a října zhotovitel nejprve opraví část úseku silnice od vjezdu k restauraci na Vošticích po středový ostrůvek v Hrušové. Poté část silnice od poloviny vjezdu do areálu firmy Šmídl po odbočku směr Džbánov,“ uvedla tisková mluvčí vysokomýtské radnice Marie Lněničková. Zbývající části mají být opraveny v první polovině příštího roku.
Nekonečné kolony
V kolonách, které se tvoří z obou stran opravovaného úseku, si řidiči průměrně postojí přinejmenším čtvrt hodiny. Ve špičce to však může být mnohem víc. Není divu, po frekventované komunikaci I/35 projede každodenně téměř pětadvacet tisíc aut.
Stavební práce by podle Jana Studeckého, mluvčího Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem akce, měly skončit až v červnu příštího roku. Silničáři chtějí letos na tomto úseku prostavět 13 milionů korun. Celková výše investice je plánována na 40 milionů bez DPH. Ve výběrovém řízení na dodavatele stavby uspěla společnost Strabag, která opravovala pětatřicítku ve Vysokém Mýtě.
Po průtahu se sice už dva měsíce jezdí, ale silničáři se budou muset do města ještě vrátit. Ani ne dva týdny po dokončení stavebních prací se na křižovatce s Vraclavskou ulicí objevily vyjeté koleje. ŘSD čeká na výsledky nezávislého odborného posudku Českého vysokého učení technického. „Posudek ještě není hotov, budou odebrány odvrty,“ řekl Studecký.
Teplé počasí
Analýza vysokoškolských expertů doplní posudek certifikované laboratoře, který už silničáři mají. Vyplývá z něj, že při pokládce asfaltového povrchu nebyl dodržen správný technologický postup. „Nález poukazuje na pokládání obrusné vrstvy za nepříznivých klimatických podmínek a extrémně teplého počasí. Dále na pravděpodobně nedostatečně vychladnuté směsi,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.
Na vytvoření vyjetých kolejí v čerstvě položeném asfaltu nesou podle ní díl odpovědnosti neukáznění řidiči kamionové přepravy, kteří ignorovali instalované dopravní značení a projížděli po nevytvrzené vozovce.